Un elicopter militar al Armatei Române a pierdut un motor în timpul unui exerciţiu desfăşurat în urmă cu o lună.
Aparatul a pierdut motorul din dreapta, imediat după ce luptătorii din Forţele speciale au atins pământul şi au dat drumul frânghiilor.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării, zborurile cu aparatele IAR 330 au fost reluate abia după verificarea întregii flote. Specialiștii spun că astfel de incidente pot apărea la orice tip de aparat și că doar ancheta va arăta de ce a cedat motorul.
"Nu cade motorul de pe elicopter, oamenii nu trebuie să înţeleagă că pierderea motorului înseamnă că a căzut pe jos. Înseamnă că s-a decuplat de celelalte componente şi că nu mai funcţionează la parametri normali. Este un incident care se întâmplă în rândul forţelor aeriene din toate statele lumii. Aceste aparate de zbor, intens solicitate, la fel ca orice altă maşinărie, pot genera în timpul evoluţiei diverse probleme. Piloţii sunt instruiţi să gestioneze astfel de situaţii. Putem face paralelă şi cu elicopterul Forţelor Aeriene Americane care a avut o problemă pe bulevardul Aviatorilor acum câteva luni. Sunt chestiuni periculoase, care se pot solda cu tragedii, dar în egală măsură trebuie să punem în balanţă pregătirea excepţională a piloţilor pentru astfel de situaţii. Ei sunt antrenaţi să facă faţă unor astfel de probleme", a spus Radu Tudor, analist militar, la Antena 3.
Întrebat dacă aterizarea de urgenţă este obligatorie în astfel de situaţii, Radu Tudor a spus că "asta este soluţia ideală. Dacă pilotul poate controla elicopterul când motorul pierde din putere, ăsta e obiectivul principal. Aparatul trebuie adus la sol cu pagube cât mai mici şi cu obiectivul principal de a salva vieţi. În cazul Forţelor Aeriene Române, dacă apare un incident la un aparat de zbor, toate sunt consemnate la sol şi verificate fix pentru această problemă, ca să nu apară şi la alte aparate. Aceste elicoptere sunt destul de vechi. Sunt viabile, bune în continuare, dar pentru Armata Română ar fi nevoie de elicoptere noi, performante, fabricate în România la IAR Braşov".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News