EXCLUSIV  Un învăţător le spune părinţilor să nu îşi mai lase copiii pe TikTok: Niciodată! Nu!

Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik

Petruţ Rizea, învăţător şi psiholog, le cere părinţilor să nu le mai dea acces copiilor la reţeaua de socializare TikTok. 

"Telefonul nu. TikTok-ul nu. Din start NU. Un copil care stă constant pe reţelele sociale şi pe telefon nu va avea niciodată atenţia către teme. De ce? Atenţia, concentrarea, e un proces psihic separat de celelalte. Funcţionează independent de memorie, imaginaţie. Dacă e stimulat continuu de aceste device-uri, nu va mai exista disponibilitate pentru teme sau alte activităţi. Aici trebuie să intervină părinţii, pentru a vedea cât timp le acordă pentru utilizarea lor. 

Eu am doi elevi care stau pe telefon. Părinţii vin şi îmi spun. Stau pe telefon toată ziua, iar seara, pe la ora 23:00 sau chiar 00:00 vor să îşi facă temele. Vin obosiţi dimineaţa. Şi îi întreb de ce nu şi-au făcut tema, ei îmi spun că au stat pe TikTok până târziu şi că nu s-au mai putut concentra. 

Influenţează foarte mult", a declarat Petruţ Rizea la Părinţi Prezenţi. 

Youtube video image

Îţi grăbeşti copilul să îşi facă temele? Iată de ce e o greşeală

"Rolul temelor este acela de a consolida informaţia de la clasă. Pe de o parte. Iar pe de altă parte e şi o componentă de disciplinare, pentru a-i determina pe elevi să fie autonomi. Substratul, dincolo de conţinutul predat, este şi acesta. E o componentă subtilă, cea de formare a unei autonomii. Nu o putem numi autonomie în adevăratul sens al cuvântului, pentru că ea se dezvoltă spre gimnaziu", a declarat Petruţ Rizea la Părinţi Prezenţi. 

"Temele sunt stres, mai ales atunci când copiii refuză să le facă. Şi când refuză, le spunem să terminăm repede, ca să se joace, sau că mai au timp şi pentru altceva dacă se apucă repede de ele. Mi-am dat seama că şi noi, părinţii, tratăm temele ca ceva de care trebuie să scăpăm cât mai repede. Ce se programează în capul copilului când noi abordăm aşa situaţia?", a întrebat Loredana Iriciuc. 

"E o condiţionare clasică. Îi spunem că va primi ceva, dacă face ceva. Cred că putem folosi şi alte tehnici de a gestiona timpul pe care aceştia îl au la dispoziţie. Şi să găsim metode prin care ei să îşi facă temele într-un mod interactiv. Şi mă refer şi la profesori, şi la părinţi. Sunt multe metode pe care profesorii le pot aplica. La temele pentru acasă ne putem lega de un subiect, de un personaj din desenele animate. Trebuie să găsim nişte factori care să îi stimuleze din acest punct de vedere. Da, e un efort cognitiv pentru ei şi trebuie să se adapteze, iar asta se face în timpul anilor de şcoală. Reacţiile lor, de refuz, de plictiseală, de sperietură, sunt normale. Sunt reacţii care apar şi în viaţa părinţilor, şi în viaţa profesorilor. Eu spun că profesorii pot controla mai bine acest lucru. Ei stabilesc în funcţie de programa şcolară, volumul de teme şi dificultatea lor. Dacă am în clasă 18-20 de elevi şi dintre aceştia merg foarte bine cu 10, voi alege teme de dificultate medie. Nu mergem spre exerciţii de olimpiadă. Am auzit recent că într-o şcoală o doamnă profesoară a dat temă elevilor de clasa a II-a să scrie rezumatul unei cărţi într-o săptămână. E cam mult pentru un copil. 

Şi noi, ca profesori, trebuie să ne gândim cum raportăm volumul de muncă la dezvoltarea lor psihică. Pentru că nu poţi cere unui copil să citească o carte întreagă într-o săptămână, când el merge la teatru, la pian, la cursuri extra, la afterschool, etc", a mai spus Petruţ Rizea. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel