Ministrul pentru Societatea Informaţională, Răzvan Cotovelea, a calificat serviciile furnizate populaţiei de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală că fiind mizerabile şi primitive.
El a făcut aceste declarații, după ce în calitate de contribuabil a aşteptat 45 de minute să plătească taxele datorate de familie statului.
„Ştiu în detaliu situaţia de la ANAF, pentru că şi eu, la fel ca şi alţi cetăţeni ai României, am fost în situaţia să achit anumite contribuţii ale familiei şi, după 45 de minute, nu am înţeles deloc, sincer vorbind, cum este organizată această instituţie a statului. Este o mizerie ce se întâmplă acolo. Sunt nevoi mari, investiţii financiare care trebuiau realizate până acum, erau angajamente pe care România le-a luat în 2010, lucruri care încă nu funcţionează.
(...) Ceea ce se întâmplă acum la toate sediile ANAF este un privitimism, dacă ne comparăm situaţia cu alte state europene, cum ar fi Germania sau Austria, unde peste 99% din plăţi se fac online”, a spus Răzvan Cotovelea, citat de Mediafax.
Soluția pentru redresarea ANAF
Ministrul a adăugat că situaţia de la ANAF poate fi schimbată prin utilizarea fondurilor europene care vor fi alocate României în perioada 2014-2020 pentru informatizarea administraţiei publice.
„În plus, Ministerul Finanţelor Publice şi ANAF au un acord cu Banca Mondială pentru un împrumut care poate ajunge până la 100 milioane de euro pentru informatizarea instituţiei, care trebuie să fie o prioritate”, a mai spus Răzvan Cotovelea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News