Răspunsul este simplu: multă muncă și dăruire.
Centrul de Detenție Brăila-Tichilești a anunțat că, în urma afișării rezultatelor la examenul de bacalaureat, elevul lor, prin efortul propriu susținut și prin sprijinul doamnei profesoare de matematică Anișoara Tacciu, a obținut rezultate foarte bune.
Elevul a luat nota 10 la disciplina Matematică, nota 9,40 la disciplina Limba și literatura română și 8,75 la disciplina Fizică, obținând o medie impresionantă: 9,38!
Centrul de Detenție Brăila-Tichilești a mulțumit conducerii ISJ Brăila, conducerii unității de învățământ, profesoarei Mușat Angelica, precum și profesoarei Tacciu Anișoara de la Școala Gimnazială Specială Tichilești pentru implicarea necondiționată și pentru calitatea profesional-umană de care au dat dovadă în toată această perioadă.
Redăm mesajul integral al Centrului de Detenție Brăila-Tichilești, postat pe Facebook:
"Educația reprezintă pilonul devenirii ființei umane. Etapele de vârstă se încadrează în diferite perioade ale școlarității: primar, gimnazial, liceal, universitar, postuniversitar.
Fiecare etapă de școlarizare se încheie cu probe de evaluare, cu examene de absolvire. Unul dintre acestea este și Examenul Național de Bacalaureat, care le este cunoscut liceenilor ca fiind examenul maturității.
În anul școlar 2023-2024, sectorul Reintegrare Socială al centrului de detenție a gestionat un nou protocol de colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Brăila prin sprijinul doamnei inspector școlar pentru învățământ special Vasilica Vargă și Colegiul Tehnic C.D. Nenițescu Brăila.
Scopul protocolului a fost includerea în clasa a XII-a, profil științele naturii a unui tânăr aflat în executarea unei măsuri educative privative de libertate, ulterior încercărilor de înscriere în alte unități de învățământ însă fără succes din motive care au la bază anumite prejudecăți, convingeri eronate în defavoarea obiectivității, a oferirii de șanse, a acceptării, a umanismului.
În calitate de coordonator de sector, am avut mai multe provocări de înfruntat în acest sens dar am găsit oameni de calitate, implicați, deschiși și toleranți, în rândul corpului profesoral al unității de învățământ anterior menționate care ne-au acceptat și nu au greșit.
Astăzi, 08.07.2024, în urma afișării rezultatelor la examenul de bacalaureat, elevul nostru prin efortul propriu susținut și de sprijinul doamnei profesor de matematica Anișoara Tacciu, a obținut rezultate foarte bune: nota 10 la disciplina Matematică, nota 9.40 la disciplina Limba și literatura română și 8.75 la disciplina Fizică, obținând ca medie de examen 9.38.
Mulțumim pe această cale, conducerii IȘJ Brăila, conducerii unității de învățământ prof. Mușat Angelica precum și doamnei prof. Tacciu Anișoara de la Școala Gimnazială Specială Tichilești pentru implicarea necondiționată și pentru calitatea profesional-umană de care au dat dovadă în toată această perioadă", a scris centrul de detenție pe Facebook.
Potrivit art. 125 din Codul penal,
"(1) Măsura educativă a internării într-un centru de detenție constă în internarea minorului într-o instituție specializată în recuperarea minorilor, cu regim de pază și supraveghere, unde va urma programe intensive de reintegrare socială, precum și programe de pregătire școlară și formare profesională potrivit aptitudinilor sale.
(2) Internarea se dispune pe o perioadă cuprinsă între 2 și 5 ani, afară de cazul în care pedeapsa prevăzută de lege pentru infracțiunea săvârșită este închisoarea de 20 de ani sau mai mare ori detențiunea pe viață, când internarea se ia pe o perioadă cuprinsă între 5 și 15 ani.
(3) Dacă în perioada internării minorul săvârșește o nouă infracțiune sau este judecat pentru o infracțiune concurentă săvârșită anterior, instanța prelungește măsura internării, fără a depăși maximul prevăzut în alin. (2), determinat în raport cu pedeapsa cea mai grea dintre cele prevăzute de lege pentru infracțiunile săvârșite. Din durata măsurii educative se scade perioada executată până la data hotărârii.
(4) În cazul în care pe durata internării minorul a dovedit interes constant pentru însușirea cunoștințelor școlare și profesionale și a făcut progrese evidente în vederea reintegrării sociale, după executarea a cel puțin jumătate din durata internării, instanța poate dispune:a) înlocuirea internării cu măsura educativă a asistării zilnice pe o perioadă egală cu durata internării neexecutate, dar nu mai mult de 6 luni, dacă persoana internată nu a împlinit vârsta de 18 ani;b) liberarea din centrul de detenție, dacă persoana internată a împlinit vârsta de 18 ani.
(5) Odată cu înlocuirea sau liberarea, instanța impune respectarea uneia sau mai multora dintre obligațiile prevăzute în art. 121, până la împlinirea duratei măsurii internării.
(6) Dacă minorul nu respectă, cu rea-credință, condițiile de executare a măsurii asistării zilnice sau obligațiile impuse, instanța revine asupra înlocuirii sau liberării și dispune executarea restului rămas neexecutat din durata măsurii internării într-un centru de detenție.
(7) În cazul săvârșirii, până la împlinirea duratei internării, a unei noi infracțiuni de către o persoană care nu a împlinit vârsta de 18 ani și față de care s-a dispus înlocuirea măsurii internării într-un centru de detenție cu măsura asistării zilnice, instanța revine asupra înlocuirii și dispune:
a) executarea restului rămas din durata măsurii internării într-un centru de detenție;
b) prelungirea duratei acestei internări în condițiile prevăzute în alin. (3)".
De asemenea, potrivit art. 126 din Codul penal,
"Dacă în cursul executării unei măsuri educative privative de libertate persoana internată, care a împlinit vârsta de 18 ani, are un comportament prin care influențează negativ sau împiedică procesul de recuperare și reintegrare a celorlalte persoane internate, instanța poate dispune continuarea executării măsurii educative într-un penitenciar".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News