Daniel Băluță, primarul Sectorului 4 al Capitalei, a vorbit despre reabilitarea unui obiectiv de siguranță națională.
Primarul Sectorului 4 al Capitalei Daniel Băluță, proaspăt prim-vicepreședinte al Partidului Social Democrat, a vorbit în cadrul emisiunii Ce Se Întâmplă cu jurnalistul Răzvan Dumitrescu despre un obiectiv de importanță națională, care se poate prăbuși în orice moment, fapt care ar da peste cap și mai tare traficul din București. Este vorba despre Planșeul Unirii, care va fi reabilitat de Primăria Sectorului 4, în colaborare cu Guvernul României.
"Oamenii nu înțeleg și vom avea grijă, în următoare perioadă, să explicăm, cu lux de amănunte, despre ce este vorba și care este diferența, de exemplu, între Planșeul Unirii și Pasajul Unirii. Planșeul este toată suprafața din piața respectivă. Este un pod care este într-o diagonală mărginită de zona în care se găsește Ambasada Israelului, pe de o parte, și Hanul lui Manuc pe cealaltă parte, traversând parcul acela, fântânile și, mai ales, fântâna centrală. Acela este planșeul, este un pod.
Pasajul rutier este cel pe care îl folosim împreună zi de zi. Podul acesta a fost construit în anul 1935, pe timpul Regelui Carol. Podul este uzat la nivel 4 din 5 unități de uzură, astfel încât riscul unei surpări este unul ieșit din comun. Deci, este foarte important acest lucru. El se intersectează inclusiv cu pasajul rutier. Avem Dâmbovița, avem pasajul rutier", a spus Daniel Băluță.
"Dacă, Doamne ferește se întâmplă ceva, tot Bucureștiul este blocat!", a replicat Răzvan Dumitrescu.
"Nu doar asta, dar gândiți-vă că este un obiectiv de importanță națională, care, pur și simplu, va paraliza orașul, dacă se prăbușește, nu doar zona Unirii. Este ceva ce nu ne dorim! Prin urmare, acțiunile pe care trebuie să le întreprindem trebuie să fie unele responsabile. Planșeul costă aproximativ 200 de milioane de euro. Reabilitarea pasajului în ideea refacerii hidroizolației și consolidării acesteia costa aproximativ 60 de milioane de euro. Banii deja au fost alocați de către Guvern. În maximum o lună, vă asigur că lucrările vor începe.
Chiar dacă este o lună până la acel moment, nu am anunțat niciun fel de restricție de trafic. Porțiunea, tronsonul, pe care vom începe lucrarea nu afectează traficul. O treime din această lucrare este situată într-o zonă în care traficul nu este afectat. În primăvara anului 2025 va fi o afectare gravă a traficului. Constructorii vor lucra în 3 schimburi, 24 de ore din 24 de ore, pentru că este un obiectiv de siguranță națională. Durata estimată, în acest moment, a lucrărilor, este de 2 ani, tocmai pentru că este o construcție atât de veche la care nu a intrat nimeni timp de aproape 100 de ani", a declarat Daniel Băluță.
"A ținut bine de tot. Cine a lucrat la această construcție în anul 1935, iar acum avem traficul din 2024, fapt pentru care nu a fost proiectat, și să reziste atâta vreme, jos pălăria pentru constructorii și inginerii de atunci!", a spus Răzvan Dumitrescu.
"Și asta nu este tot. Alături de aceste lucrări sunt lucrări hidrotehnice. (...) Puțină lume știe că acel pasaj rutier are pompe electrice care funcționează non-stop pentru a scoate apa de acolo. Dâmbovița lovește peretele pasajului, din acest motive e nevoie de upgrade-uri, din punct de vedere tehnic pentru aceste tipuri de pompe. Vom avea grijă și vom pune un accent deosebit pe comunicare", a spus Daniel Băluță.
"De ce nu l-a făcut Primăria Generală? Se împlinesc 4 ani de mandat", a spus Răzvan Dumitrescu.
"Ca să putem funcționa într-o manieră constructivă este important că îl facem. Vorbeam despre delegare, colaborare, cooperare. Cam așa ar trebui să se întâmple totul", a mai spus Daniel Băluță, prim-vicepreședinte PSD și primarul Sectorului 4 al Capitalei.
Vezi emisiunea integrală aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu