Un român spune că a decis, după un an de condus Dacia Spring, să renunţe la modelul electric şi să treacă la o maşină pe motorină.
"Dragii mei, după aproape 1 an de chinuri cu Spring, voi părăsi grupul. M-am întors la o maşină normală: Golf 2.0 TDI. Îmi cunosc autonomia, pot merge cu viteză normală în afara localității şi chiar îmi permit extravaganţe precum aer conditionat sau ventilație.
Gata cu cupoanele Kaufland, aplicații nefuncţionale, zeci de defecte, zero dotări şi nici măcar o margaretă EuroNCAP. Nervi de oțel/ baftă la vânzare şi salutări", a scris bărbatul pe un grup dedicat proprietarilor de Dacia Spring.
Internauţii nu au ratat momentul şi i-au criticat decizia. Ba mai mult, unii i-au atras atenţia asupra defectelor maşinilor care au motoare convenţionale.
"Nu a înțeles limitele mașinii electrice. Springul este o excelentă mașină de oraș, pe distanțe scurte. Este a doua mașină în familie. Normal, dacă Springul este singura mașină a familiei, vei obosi să fii atent la autonomia Springului.Este o excelentă mașină pentru cei care locuiesc la casă. Nu este indicată pentru cei ce locuiesc la bloc și sunt nevoiți în permanență să aibă grijă să găsească staţii de încărcare libere", se arată într-un răspuns.
"Fost posesor de Golf 2.0 TDI. Recomand deschiderea unui cont de economii la oricare bancă şi căutarea unui service cu program de loialitate, deoarece, din experiența mea, după ce se repară EGR, se strică ceva la DPF. După ce rezolvi şi asta, 2.0 TDI va scuipa ulei prin orice garnitură care există în acel motor; după asta se strică motoraşul la trapă, se înfundă scurgerile la trapă, aspiri maşina şi Karcherul de 17 litri se umple de apă, nu de praf. Rezolvi şi asta, iar se strică EGR. Şi în tot acest timp, nici nu observi cum rugina topeşte pragurile şi haionul", i-a transmis un alt posesor de Spring.
"Baftă la distribuție și joc de glezne, iarna, pe ger, la curățat parbrizul de gheață cu motorul în funcție să se încălzească... Ce mișto, de acasă, de lângă cafeluță, să apeși un butonaș de pe aplicație să pornească climatizarea și, coborât la Springuleț să ai mașina încălzită, toate geamurile dezghețate... A, să te uiți mereu sub „tedei” să nu cumva să ai vreo pată de ulei ! Nu de alta dar aia e tot poluare!", i s-a mai transmis bărbatului.
România a ajuns, în februarie 2023, la 27.590 vehicule electrice, după ce anul trecut au fost înmatriculate la fel de multe maşini electrice ca în ultimii 10 ani cumulat, în timp ce numărul încărcătoarelor publice de pe teritoriul ţării abia a depăşit borna de 3.300, conform unei analize realizate de unul dintre cei mai importanţi jucători în domeniul mobilităţii electrice.
Analiza semnalează că, în primele două luni ale anului 2023, au fost înmatriculate cumulat 2.247 vehicule electrice, dintre care 35 LCV. Luna ianuarie, cu 1.132 EV, a înregistrat o creştere de 80% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, iar luna februarie a bifat o evoluţie de 108%, faţă de anul trecut, cu 1.115 unităţi înmatriculate.
Pe podium a rămas în continuare modelul Dacia Spring, cu 1.057 de unităţi înregistrate (497 în ianuarie şi 560 în februarie). Pe segmentul high-end, unde sunt contabilizate modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porche, s-au înregistrat cumulat 190 de unităţi în cele două luni.
Totodată, în ceea ce ţine de infrastructura de încărcare, pe teritoriul României se regăseau, la finele lunii februarie, 3.389 încărcătoare publice, fără restricţii (dintre care 857 CCS/CHAdeMO şi 2.492 Type 2), distribuite în 1.503 locaţii (conform portalului PlugShare).
"Rezultatele extraordinare de anul trecut ne demonstrează că românii sunt din ce în ce mai deschişi către e-mobility şi, mizând pe tendinţele ascendente, ne aşteptăm ca 2023 să fie o perioadă cel puţin la fel de productivă pentru piaţa vehicule electrice. Momentan ne bucurăm de un început de an promiţător şi, prin intermediul domeniului nostru de activitate, ne concentrăm toate eforturile în a aduce plus valoare acestui segment pe plan local", a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.
Conform rezultatelor de anul trecut, piaţa de vehicule electrice din România a depăşit pragul de 25.000 de unităţi înmatriculate, numărul de EV înmatriculate în 2022 egalând numărul total realizat în precedenţii 10 ani. Dacia Spring a avut o cotă de piaţă de 55%, volumul de unităţi înregistrate de acest model egalând numărul total de vehicule electrice înmatriculate în 2021. Mai mult, în luna decembrie a fost cea mai înmatriculată maşină nouă, indiferent de motorizare (EV sau ICE). Pe locul al doilea în clasamentul înmatriculărilor EV din 2022 se află Tesla, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu