Un român și-a cumpărat o mașină Suzuki în 2015. Abia în 2024, în justiție, și-a găsit dreptatea după ce a descoperit un defect grav la autovehicul

Fotografie de la Milan Masnikosa: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/ma-ina-automobil-vehicul-chrome-5802047/
Fotografie de la Milan Masnikosa: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/ma-ina-automobil-vehicul-chrome-5802047/

Un bărbat din Bistrița a cumpărat o mașină din Cluj, în anul 2015, fără să bănuiască ce va urma.

El a cumpărat o mașină și spune că a fost obstrucționat astfel încât să nu beneficieze de drepturile oferite de garanție. După nouă ani de la cumpărarea mașinii, el și-a găsit dreptatea în justiție.

 

„Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București, importatorul automobilelor produse în Ungaria, a licențiat și auditat cel puțin (3)  trei dealeri și service-uri care în perioada de garanție, odată cu constatarea la automobilul nou a unui defect grav, acoperit de garanție, m-au obstrucționat prin diverse tactici: lipsă comunicare, nerecunoașterea unor defecte evidente, temporizări multiple, refuzul de a întocmi documente constatatoare, etc. astfel încât reparațiile necesare să nu fie efectuate decât la ieșirea mașinii din garanție contra cost.

 

Fizic am cumpărat și ridicat mașina de la Premium Cars Cluj care însă mi-a oferit factura de la Hinode Service SRL Târgu Mureș dar garanția (3 ani) și garanția extinsă (2 ani) au fost oferite de Premium Cars Cluj. 

 

Concret, la 28 august 2015, la 11 zile de la cumpărarea unui automobil Suzuki Vitara am sesizat în service-ul Premium Cars Cluj SRL o problemă gravă la motor, o bătaie metal pe metal, de atunci și până în 2019 toate service-urile Suzuki din România la care am apelat: Premium Cars SRL Cluj, Hinode Service SRL Târgu-Mureș și Rubin SRL Bistrița au negat sistematic existența vreunei probleme reale la motor.

 

 

Astfel am mai reclamat problema la 06.08.2016 la Premium Cars Cluj, apoi la service-ul autorizat Suzuki, Hinode Service SRL din Târgu-Mureș în august 2017, apoi la service-ul autorizat Suzuki Rubin SRL din Bistrița unde am fost de 6 (șase ori !), mai exact la: 02.08.2017, 02.08.2018, 20.09.2018, 08.10.2018, 26.10.2018, 09.11.2018, făcându-se ”verificări” în urma cărora s-a negat existența vreunei defect.

 

La 20.09.2018 am trimis o reclamație pe e-mail la Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București cu sediul în str. Nicolae Caramfil Nr 75, et 5, Sector 1, București, la reclamație fiind atașat și un link către înregistrarea video-audio a zgomotului patologic al motorului, service manager Suzuki România răspunzându-mi textual pe e-mail: ”Sincer vizionând filmele nu aud zgomote anormale”.

 

Simptomele s-au agravat în timp, astfel încât în disperare de cauză am investigat la 08.02.2019 motorul la service-ul autorizat Suzuki, Limuzin Autohaz din Debrețin, Ungaria, unde după demontare s-a constatat că blocul motor este în întregime distrus datorită unei bătăi de bielă pe arborele cotit, una din cele mai grave și mai costisitoare probleme ce poate apărea la un motor, din rațiuni economice de cele mai multe ori un astfel de motor se schimbă, nu se repară.

 

La 17.02.2019 am trimis o reclamație pe e-mail la managerul general al Suzuki România, în urma căreia am primit la 25.02.2019 un răspuns din care citez: ”În perioada garanției producătorului, ați beneficiat de asistenta mai multor dealeri autorizați Suzuki din România si verificările acestora în baza simptomelor reclamate la momentul verificărilor, nu au condus la necesitatea unor intervenții tehnice.” Adică reclamațiile mele anterioare au fost fără obiect, m-am dus de nebun în Ungaria și doar o coincidență stranie a făcut să mi se defecteze grav motorul tocmai atunci.

 

Așa că mi-am văzut de problemele mele (că Suzuki România și dealerii/service-urile acreditate nu considerat că ar fi și ale lor) și la 27.02.2019 am plătit din buzunarul meu reparația către service-ul din Ungaria, circa 3400 euro. Am ridicat mașina reparată din Ungaria la 22.03.2019.

 

În concluzie motorul a avut un defect grav din fabricație a cărui reparație a fost refuzată de toți reprezentații service-urilor Suzuki România la care am făcut sesizări, Premium Cars SRL Cluj, Hinode Târgu-Mureș și Rubin Bistrița prin nerecunoașterea existenței vreunui defect. Am fost obligat să-mi repar mașina - ce a fost defectă de nouă - pe banii mei, circa 3400 euro, sumă deloc neglijabilă. Recuperarea banilor (conform procedurii de garanție extinsă) a fost practic refuzată.  

 

Nu s-a ținut cont de faptul că am semnalat în scris problema imediat după cumpărare și era obligația legală a Suzuki România de a aduce produsul la conformitate în 15 zile conform legii 449/2003Nu s-a ținut cont de energia, timpul, nervii și banii pe care i-am investit pentru a afla diagnosticul de unul singur. Nu s-a ținut cont că am folosit peste 3 ani și jumătate cu o mașină care nu a prezentat siguranță în exploatare.

 

Așa că am acționat în instanță Premium Cars Cluj în octombrie 2019. Numărul dosarului este: 23243/211/2019 și poate fi consultat la adresa www.curteadeapelcluj.ro atât pentru judecata pe fond cât și pentru judecata pentru apel, utilizând calea: Dosare -> Info Dosar.

 

În noiembrie 2021 a apărut decizia instanței la judecata pe fond și mi-a fost total favorabilă, motivarea instanței apărând numai în mai 2022. A urmat apelul făcut de Premium Cars Cluj în iunie 2022 la decizia instanței pe fond. Decizia instanței pentru apel a apărut în noiembrie 2022 și mi-a fost din nou total favorabilă, motivarea instanței apărând cu întârziere, din motive de boală, în noiembrie 2023. Banii i-am recuperat în decembrie 2023 după ce Premium Cars Cluj a fost anunțată că e iminentă executarea silită. „Forța coercitivă a statului” a rezolvat până la urmă problema. Poate această istorie o să-i facă pe cei ce vor să-și bată joc de clienți să se gândească de două ori înainte”, a povestit un cititor DC News.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel