Un sistem anti-cancer din celulele umane, descoperit de cercetătorii israelieni - studiu

Fotografie creată de Artem Podrez, de la Pexels

Studiu: O echipă de cercetători din Israel a descoperit un sistem anti-cancer în celulele umane.

Cercetători israelieni au descoperit în celulele umane un sistem biologic de control ce inhibă dezvoltarea cancerului, a anunţat duminică Universitatea Ben Gurion (BGU) din sudul Israelului, informează agenţia Xinhua, potrivit Agerpres.

Descoperirea ar putea conduce spre o nouă clasă de medicamente oncologice mai eficiente, a notat BGU.

În urma unui studiu pe care l-a publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), un jurnal ştiinţific multidisciplinar în care sunt publicate cercetări revizuite de alţi oameni de ştiinţă, cercetătorii au descoperit funcţia biologică a unei peptide ce acţionează ca inhibitor al enzimei protein-kinază.

Sute de enzime protein-kinază umane trimit semnale în celulele care le controlează destinul. În cazul în care kinaza transmite instrucţiuni unei celule canceroase să se dividă şi să se reproducă, blocarea kinazei va încetini proliferarea celulelor canceroase.

Folosind şoareci şi celule umane, cercetătorii au descoperit că peptida examinată inhibă supravieţuirea celulelor canceroase, dezvoltarea tumorii, invazia şi metastaza.

Acum, ştiind că cel puţin unele peptide au o funcţie biologică, putem să începem să descoperim rolurile multor altora, au notat cercetătorii care au efectuat studiul.

CITEȘTE ȘI: Exenteraţia şi patologiile cărora se adresează. Dr. Gabriel Mitulescu: Singura soluţie. Când cancerul e metastazat, nu se mai poate interveni

VEZI ȘI: Cercetătorii au dezvoltat un medicament pentru diabetul de tip 1 care ar putea înlocui injecția

Cercetătorii de la Yale au dezvoltat un nou medicament oral pentru diabetul de tip 1. În cadrul testelor efectuate pe şoareci, medicamentul nu numai că a ajustat rapid nivelul de insulină, dar a restabilit şi funcţiile metabolice şi a inversat inflamaţia.

Cum medicamentul a restabilit, îon cadrul testelor pe șoareci, şi funcţiile metabolice şi a inversat inflamaţia, se deschide, astfel, o cale de prevenire a bolii.

Diabetul de tip 1 se declanşează atunci când sistemul imunitar al unei persoane atacă şi distruge celulele beta din pancreas. Aceste celule cruciale sunt responsabile pentru producerea de insulină, hormonul care transformă glucoza în energie şi, ca atare, pacienţii au nevoie de injecţii de insulină de mai multe ori pe zi.

(Citește continuarea articolului AICI.)

YesMy - smt4.5.3