Un şofer din Timiş a fost prins pe A1, Deva-Nădlac, cu viteza de 230 km/h.
Poliţiştii din cadrul Brigăzii de Poliţie Autostrăzi - A1 Deva - Nădlac au depistat în trafic, marţi, pe A1, în apropierea localităţii Margina, pe sensul de mers Lugoj - Deva, un bărbat de 46 ani care ar fi condus un autoturism cu viteza de 230 km/oră, pe un sector de drum limitat la 130 km/oră.
Biroul de presă al Poliţiei Timiş a informat că şoferul a fost sancţionat contravenţional cu suma de 1.305 lei, fiindu-i aplicată şi măsura complementară a suspendării dreptului de a mai conduce autovehicule pe drumurile publice, pentru o perioadă de 120 de zile, eliberându-i-se o dovadă fără drept de circulaţie, scrie Agerpres.
Un şofer care a rămas fără permis din cauza unui neacordări de prioritate a contestat procesul verbal de contravenţie. Acesta a spus că "cele consemnate în cuprinsul procesului-verbal nu corespund realităţii, întrucât la momentul traversării intersecţiei a obsevat că se apropie un autoturism, iar acesta a făcut semn flash cu farurile, însemnând că poate trece prin mica înţelegere”.
Şoferul a considerat astfel că „are acceptul de trecere şi-a continuat deplasarea, iar autoturismul în cauză i-a apărut brusc în faţă".
"Cu privire la susţinerile petentului referitoare la flash-urile autoturismului condus de intervenientă, instanţa reţine că aceste sunt neîntemeiate neputând fi dovedite în cauză. În plus, instanţa reţine că nu se poate afirma că efectuarea unor semnale luminoase scurte, de tip flash, ar avea o semnificaţie clară, prestabilită, această manevră urmând a fi interpretată în funcţie de situaţia concretă în care se află conducătorii auto. Astfel, un conducător auto poate efectua flash-uri luminoase pentru a avertiza alt conducător auto că acesta are obligaţia de a-i acorda prioritate, nu neapărat că îi acordă prioritate sau pentru a-l avertiza că urmează o zonă supravegheată prin radar”, se mai arată în sentinţa Judecătoriei Brăila, care nu este definitivă, conform Adevărul.
Am stat de vorbă cu Titi Aur, specialist în conducere defensivă, fost pilot de raliuri, despre acest caz, pentru a vedea dacă este în regulă să şofăm "la mica înţelegere" sau dacă ar trebui să ne ghidăm exclusiv după semnele de circulaţie.
"E o discuţie foarte lungă. Legal, nu are dreptate. Nu avea prioritate, la revedere, nu are ce face. Nu poate demonstra că i s-au făcut flashuri, dar şi dacă ar fi putut demonstra, era greu de dovedit că ăsta era motivul pentru care se făceau. Nu se poate contesta asta. Acum nişte ani, însă, erau nişte şmecheri cu maşini destul de stricate, lovite peste tot, care veneau în intersecţii unde aveau prioritate şi tu nu, îţi făceau semn să treci, şi când treceai intrau uşor şi te loveau. După care ameninţau că se duc la poliţie, te lasă fără permis pentru neacordare de prioritate şi mai trebuia să le faci şi maşina. Şi cereau astfel nişte sume de bani, mult mai mari decât costul reparaţiilor, pe motiv că dacă se duce la poliţie te lasă fără carnet. Ei făceau asta intenţionat şi aveau locuri favorite. Te lăsau să ieşi din benzinării, de pe străduţe secundare, etc", a precizat Titi Aur pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News