Aproape 22% dintre tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani vor să devină antreprenori, iar cei mai atraşi de afaceri sunt bărbaţii, potrivit unui studiu publicat, joi, de compania de cercetare GfK.
Astfel, 59% dintre tinerii care vor să devină oameni de afaceri sunt bărbaţi, arată studiul.
Cei mai mulţi dintre ei vor să desfăşoare o afacere în domenii precum agricultură, servicii şi comerţ. Însă, majoritea dintre ei se plâng de bariere importante în acest sens, iar cele mai importante sunt legate de nivelul prea mare al taxelor, birocraţia excesivă şi accesul dificil la finanţare.
Potrivit studiului PwC Paying Taxes 2016, România se află pe locul 55 pe plan mondial, din 189 de ţări, din punctul de vedere al uşurinţei în plata taxelor. Rata totală de impozitare este de 42%, peste media mondială, de 40%.
Altădată o problemă majoră, lipsa cunoştinţelor necesare demarării unei afaceri nu mai reprezintă un obstacol major, graţie în principal accesului mai liber la informaţiile importante, se arată în studiu.
Referitor la capacitatea lor de a schimba ceva major în România următorilor trei ani, cei care doresc să devină antreprenori sunt sceptici, iar 71% consideră că nu pot produce schimbări de substanţă. Procentul este chiar mai mare - 86% - în rândul celor care sunt deja antreprenori.
O diferenţă majoră între cei care doresc să devină antreprenori şi cei care sunt deja antreprenori se observă la întrebarea "oamenii cinstiţi pot avea succes în afaceri?". Prima categorie a răspuns cu "da" în proporţie de 31%, pe când ceilalţi au răspuns afirmativ în doar 14% din cazuri.
Potrivit datelor existente la Registrul Comerţului, în România există, în prezent, în jur de 700.000 de firme, iar numărul acţionarilor depăşeşte 1,1 milioane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu