Fără niciun dubiu zborul MH370 al Malaysia Airlines, care a dispărut de pe radar și nu a fost niciodată găsit, e cel mai mare misteri din istoria aviației.
Zborul MH370 al companiei Malaysia Airlines a dispărut pe 8 martie 2014, în timp ce efectua un zbor de la Kuala Lumpur (Malaysia) către Beijing (China). La bord se aflau 239 de persoane (227 de pasageri și 12 membri ai echipajului).
Există multe supoziții.
De la faptul că pilotul s-a sinucis iar avionul a zburat până spre ocean până a rămas fără combustibil, la explozii care ar fi putut dezintegra avionul.
De-a lungul timpului au fost efectuate operațiuni impresionante de căutare pe raze extinse.
Avionul Boeing 777 care efectua zborul MH370 al Malaysia Airlines nu a fost însă niciodată găsit.
Pilotul român Cezar Osiceanu, prezent recent la un interviu DC News în care a abordat mai multe provocări ale aviației civile, a discutat și despre MH370, cel mai mare mister din istoria aviației.
„Trebuie să ținem cont de câteva lucruri foarte importante când vorbim despre zborul MH370 și de avioanele moderne. Ele au un sistem care se află de la sol în corespondență permanentă cu avionul, în orice secundă. Avionul Boeing 777 dispărut avea un asemenea sistem. Acest sistem oferă același tip de informații care se înregistrează în cutia neagră (...) Avionul a fost mereu localizat, nu zbura deasupra unei zone de conflict armat, nu erau probleme cu mijloacele de navigație, totul funcționa normal.
Și cu toate acestea s-a întâmplat ceva. Ceea ce e interesant e că la bordul avionului există o stație LT care în momentul în care ia contact cu apa sau explodează oferă baliză și semnal. Se poate localiza la momentul contactului. De ce nu a fost localizat?
Aici e problema delicată. Pentru că în opinia mea doar o explozie extrem de puternică ar fi putut să ducă la eșecul acestui sistem. Gândiți-vă că în sine avionul este o bombă. (...) Problema cea mai delicată e că noi credem că știm ceea ce nu știm. (...) La MH370 zburând probabil la 10-12.000 metri, dacă avionul explodează se dezintegrează. Dacă a avut sub el și diverse mase de aer, componentele se pot împrăștia.
Ancheta e foarte dificilă. De obicei astfel de accidente au la bază atentate, dar probabil pentru a nu crea o stare de disconfort pasagerului se încearcă eliminarea acestei laturi de atentat”, a precizat Osiceanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu