Producătorul global de bunuri de larg consum, Unilever, va continua să producă înghețată în Rusia, chiar și după ce a anunțat separarea diviziei sale de înghețată la nivel global. Această decizie a fost confirmată joi de un purtător de cuvânt al companiei, transmite Bloomberg.
În luna martie, Unilever a decis să transforme operațiunile sale din domeniul înghețatei, care includ mărci renumite precum Ben & Jerry’s și Magnum, într-o divizie separată.
Această măsură are ca scop principal reducerea costurilor operaționale. Cu toate acestea, divizia de înghețată din Rusia nu va fi inclusă în acest proces de separare, fiind operată independent de restul operațiunilor globale ale companiei.
Unilever, unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, se confruntă de mult timp cu presiuni pentru a se retrage din Rusia, în contextul invaziei rusești din Ucraina, care se află acum în al treilea an.
Sub conducerea fostului CEO Alan Jope și a actualului CEO Hein Schumacher, Unilever a încetat să facă publicitate în Rusia și a oprit atât exporturile din Rusia, cât și importurile produselor sale în această țară.
În prezent, Unilever deține active în valoare de aproximativ 600 milioane de euro în Rusia, inclusiv patru fabrici. Cea mai mare parte a producției de înghețată a Unilever în Rusia este gestionată de firma Inmarko, achiziționată de Unilever în 2008.
Această divizie produce mărcile de înghețată Magnat, echivalentul rusesc al Magnum, un produs similar cu Twister denumit Max, precum și diverse mărci sovietice de înghețată.
Deși companii precum Unilever au condamnat invazia rusească din Ucraina, acestea au întâmpinat dificultăți în găsirea de cumpărători pentru activele lor din Rusia. Retragerea de pe piața rusă ar implica costuri semnificative.
Alte multinaționale occidentale, precum Mondelez, Nestle și Procter & Gamble, continuă să opereze în Rusia. Aceste companii au argumentat că retragerea ar echivala cu cedarea activelor lor unor aliați ai președintelui Vladimir Putin.
Conform datelor publicate de administrația fiscală din Rusia, anul trecut, vânzările Unilever în această țară au crescut cu 5%, ajungând la 62 miliarde de ruble (680 milioane de dolari), iar impozitul pe profit a crescut cu 7%, totalizând 2,8 miliarde de ruble, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News