Prof. univ. dr. Viorel JINGA, Rector Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București, a vorbit despre situația în care s-a aflat universitatea în pandemie.
"Ne-am asumat să dăm admiterea fizic şi nu online pentru că a fi medic trebuie să ai şi o vocaţie pentru acest lucru, altfel ar fi venit elevi care au obţinut note mari la Bacalaureat, dar care la momentul respectiv nu şi-ar fi dorit să fie la medicină, dar având medie mare depuneau dosarul şi poate luau locul altora care îşi doreau cu adevărat acest lucru.
De asemenea, rezidenţiatul s-a organizat tot fizic pentru a pregăti viitorii absolvenţi de rezidenţiat în domeniile în care ei îşi doresc acest lucru. A fost un efort şi trebuie să recunoaştem că în această perioadă universitatea noastră a avut sistemul hibrid. Nu am renunţat niciodată la prezenta studenţilor în spitale. O perioadă mai limitată am avut căminele deschise tot timpul. Nu au fost probleme deosebite. Medicina se învaţă în facultate, dar profesia medicală se învaţă în spitale", a spus prof. univ. dr. Viorel Jinga în conferința "Responsabilitatea socială a universităților din România".
"Spuneam, atunci când unii doreau activitate online, că o să vină momentul când studenţii vor face voluntariat în spitalele COVID. Şi dacă vor face voluntariat în aceste spitale, de ce să nu ne ducem în spitale unde avem zona verde, zona unde sunt pacienții care sunt testaţi şi sunt negativi? Şi a venit momentul să înceapă cu 30 de voluntari, mai întâi, şi, ulterior, 450 de voluntari", a mai spus acesta.
Conferința a fost organizată de DC News Media Group, trust media din care fac parte DCNews TV, DCNews, DCMedical, DCBusiness, StiriDiaspora.ro, Spectacola.ro şi DefenseRomania.ro.
Iată ce teme de dezbatere au mai fost abordate:
Responsabilitatea socială a universităților din România, o temă actuală care vizează modul în care sistemul de învățământ superior se adaptează nevoilor în permanență schimbare ale societății; modelul românesc vs modelul internațional
Dezbaterea momentului: responsabilitatea diplomelor de doctorat
Excelența în învățământ: ascensiunea universităților românești în topurile internaționale. Cum să înțeleagă viitorii studenți aceste topuri pentru a se decide asupra unei instituții de învățământ superior
Finanțarea sistemului universitar: se impune modificarea cadrului legislativ actual la 10 ani de adoptarea Legii 1/2011
Digitalizarea învățământului superior: provocările momentului la mai bine de 14 luni de pandemie și învățământ online
Oferta universităților versus cererea mediului de afaceri. Cum poate face față România deficitului uriaș de forță de muncă. Spre exemplu, numai în construcții deficitul de forță de muncă este de 500.000. Se impune o strategie națională în acest sens? Soluțiile oferite de industriile cu cel mai mare deficit de forță de muncă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu