Profesorul Lucian Georgescu, rectorul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, a anunţat că se fac paşi mari spre o colaborare cu Transgaz şi a venit cu veşti bune şi pentru viitorii studenţi la specializarea inginerie auto.
"Intrăm într-o licitaţie în premieră. Facultatea de Istorie este pe cale să intre pentru prima dată într-un proiect foarte mare. Respectiv Transgaz face proiecte de descărcări arheologice pe zone de lucrări. E foarte important să intre o instituţie calificată aici. Şi Facultatea de Istorie de la Galaţi are cel mai mare punctaj, sper să ne calificăm. Să vină şi SRL-uri, să venim şi noi. Lucrăm foarte bine cu Muzeul Tehnic din Constanţa, care are tradiţie şi competenţă extraordinară.
Studentul de la Istorie, când aude că s-au descoperit în Vaslui două monede sau nişte relicve, se duce repede acolo şi ştie ce să facă. În acelaşi timp, creşte şi viteza de reacţie. Pentru că se opreşte şantierul o săptămână, două, trei, o lună. Atunci, Transgaz s-a pregătit şi noi am intrat pentru prima dată într-o licitaţie din asta. Sunt nişte instituţii private care sunt foarte rapide, e avantajul lor, şi trebuie să ne mişcăm şi noi, ca să oferim studenţilor de la Istorie acest lucru. Dar ştiţi ce efect a avut asta? Imediat a crescut numărul candidaţilor la Istorie. Când ieşi pe piaţă şi spui ce oferi...
Tot în toamnă, la UDJG, deschidem o staţie ITP şi o staţie Service, la scară 1 la 1, la care să lucreze studenţii. Va fi deschisă publicului, iar studenţii vor face practică pe toate tipurile de maşini, mai puţin electrice momentan. Dar în timp vom face şi asta. Dar studentul de inginerie va începe de la strâns baia de ulei şi înlocuit roţi şi va merge până la defecţiuni sau simulări pe roboţi, maşini, etc", a precizat Lucian Georgescu pentru DC NEWS.
După ce Val Vâlcu a scos în evidenţă celebritatea Facultăţii de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor din cadrul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, rectorul Lucian Georgescu a afirmat că situaţia este, de fapt, un paradox.
"Paradoxul este că avem o şcoală de mare tradiţie, care funcţionează de multă vreme, care are rezultate şi educaţionale şi de cercetare foarte mari. Dar numărul candidaţilor este în scădere de câţiva ani", ne-a explicat Lucian Georgescu.
"Poate nu e promovată suficient. E această presiune pe decarbonizare, care înseamnă noi tehnologii, noi alimente. Nu vreau să intru în discuţia despre insecte, dar avem o cerere tot mai mare a publicului, care vrea mâncare mai bună, bomboane care îngraşă mai puţin", a replicat Val Vâlcu.
"Unul dintre motivele scăderii cererii de ingineri este faptul că nu mai există linii de producţie foarte mari în România. Ci doar linii mici, cu producţie limitată. Atunci, cererea de persoane calificate care vin cu inovare e din ce în ce mai mică. Nu există mari producători pe industria alimentară în România, în primul rând. Nici pe piscicultură nu mai există. Avem un potenţial piscicol extraordinar. Dar suprafaţa de acvacultură s-a diminuat drastic în România, deci nu mai avem cerere de ingineri de acvacultură, piscicultură", a mai declarat rectorul UDJG.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News