Festivalul de muzică care se bucură de cea mai mare notorietate spontană în rândul intervievaţilor este Untold - 25%, urmat de Festivalul Naţional de Muzică Uşoară de la Mamaia - 6%, de Summer Well - 5%, Festivalul George Enescu - 3% şi de Electric Castle -3%, arată un sondaj IRES care analizează percepţiile şi comportamentul de consum cu privire la evenimentele culturale în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 50 de ani din mediul urban
Potrivit cercetării, dintre acei respondenţi care spun că participă la activităţi culturale, 69% au participat la un festival de orice fel. Dintre aceştia, 81% spun că au fost la un festival de muzică, adică 47% din totalul respondenţilor.
În viziunea intervievaţilor, cele mai importante elemente care indică o bună organizare a unui festival sunt: condiţiile de igienă - 40%, rigurozitatea măsurilor de siguranţă - 31%, spaţiile de parcare - 29%, curăţenia - 28% şi spaţiile de campare - 23%.
Studiul mai arată că 4 din 10 participanţi care merg la festivaluri de muzică fac acest lucru o dată pe an, 11% nu merg la niciun festival într-un an obişnuit, iar 26% merg la două festivaluri. 22% declară că merg la mai mult de două festivaluri pe an. 38% dintre respondenţi spun că nu au plătit pentru bilete sau intrare la ultimul festival de muzică la care au participat, 15% spun că intrarea a costat 50 de lei sau mai puţin, 13% că a costat între 51 şi 100 de lei, 9% între 101 şi 200 de lei, 7% între 201 şi 300 de lei, iar 6% au plătit mai mult de 300 de lei.
Cât se cheltuie la festivaluri
O treime dintre cei care au participat la festivaluri de muzică spun că au cheltuit 50 de lei sau mai puţin pentru băutură, mâncare sau alte obiecte sau servicii în incinta festivalului la care au participat ultima oară; 15% spun că nu au cheltuit, personal, nimic, iar restul au cheltuit astfel: între 51 şi 100 de lei - 16%, între 101 şi 200 de lei - 11%, între 201 şi 300 de lei - 8%, iar peste 300 de lei alţi 8%.
Cei mai mulţi dintre participanţi spun că nu participă la festivaluri decât pentru o zi sau două - 58%, în timp ce 24% preferă ca de fiecare dată sau de cele mai multe ori să îşi ia un abonament pentru întreaga durată a evenimentului.
De asemenea, cei mai mulţi intervievaţi au susţinut că preferă să achiziţioneze biletele pentru festival în avans de fiecare dată - 28% sau de cele mai multe ori - 20%, în timp ce 22% le cumpără de fiecare dată la faţa locului, iar 14% cel mai des le cumpără de la faţa locului. Jumătate dintre participanţii la studiu spun că au de gând să participe la un festival de muzică în următoarele 12 luni iar cei mai mulţi dintre aceştia şi-ar dori să participe la Untold - 19%, la Summer Well - 4%, respectiv la Electric Castle - 2%.
[citeste si]
54% dintre respondenţi nu ştiu la ce festival ar dori să participe. Festivalurile din România cu cea mai ridicată notorietate sunt Untold - de care au auzit 72% dintre intervievaţii care au participat la cel puţin un festival de muzică, Electric Castle şi Summer Well - de care au auzit câte 65% dintre aceştia. Acestea sunt şi primele trei festivaluri la care aceiaşi respondenţi spun că ar fi participat: Untold - 17%, Summer Well - 10% şi Electric Castle - 9%.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 800 de persone cu vârste cuprinse între 16 şi 50 ani, provenind din mediul urban. Marja de eroare maximă tolerată este de plus minus 3,5%. Chestionarele au fost aplicate prin metoda CATI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News