UPU e noul ATI. Oprița: ”Astăzi erau 800 de pacienți fără locuri, 160 în București”. Cum se stabilește cine merge la ATI: Pierdem un pacient la cinci zile

foto pixabay
foto pixabay

Medicul Bogdan Oprița a vorbit despre situația critică din spitale, în valul 3 de COVID-19. 

”Și la valul 2 Unitățile de Primiri Urgență (UPU) au acționat ca niște zone tampon pentru ATI, pentru că noi avem echipamentele, avem medici care pot să intervină în cazurile grave și foarte grave, care au competențe în a proteja căile aeriene, care pot să ventileze mecanic și practic îngrijim acum bolnavii de Terapie Intensivă” a spus Bogdan Oprița, medic șef UPU SMURD București, la Digi24. El a precizat că situația aceasta nu este doar în București, ci în toată țara. 

”Vreau să vă spun că astăzi, în toată țara, erau undeva la vreo 800 de pacienți în UPU care ar fi trebuit să meargă în secțiile de ATI sau în secții cu oxigen și care stăteau în Unitățile de Primire Urgență pentru că nu se găseau locuri. La nivelul mun. București sunt aproape 160 de pacienți” sunt cifrele îngrozitoare date de medic, care a spus că nu toți pacienții erau de terapie intensivă, dar circa 15% aveau nevoie de un pat pe secția ATI. 

Cum se face triajul, cine este salvat

”Trebuie să privim acest proces în dinamică. De exemplu, poate să vină astăzi un pacient, la această oră, care are nevoie de un loc în ATI, dar peste o oră poată să vină un pacient care este mai grav. Atunci, triajul pe care-l facem va impune ca acest bolnav al doilea să meargă în Terapie Intensivă, iar primul așteaptă. Și poate aștepta și două zile, și trei zile.” este situația expusă de Bogdan Oprița. 

Un pacient la cinci zile moare în lipsă de locuri la ATI, cazurile fiind grave

Întrebat dacă pierd pacienți în UPU în așteptarea locurilor la ATI, medicul a răspuns: ”Da, dar nu-i pierdem că așteptăm locurile la ATI, îi pierdem pentru că sunt foarte grave cazurile. Nu pierdem atât de mulți. De exemplu, ca să spun așa, se întâmplă un pacient la cinci zile.”

Medicul a subliniat că sunt necesare mașini cu oxigen pentru pacienți, iar coada de ambulanțe de la Brașov există și-n București. 

Medicul Bogdan Oprița a precizat că ”dacă până acum foloseam mașini fără surse de oxigen pentru a-i transporta, îi transportam, erau evaluați și 50% plecau la domiciliu, acum avem nevoie de mașini cu oxigen care să-i transporte”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel