Utilizarea Facebook a scăzut în ultimul an, potrivit datelor văzute de jurnaliștii de la The Guardian, deși compania declară că utilizarea continuă să crească, conform altor măsurători.
Începând cu luna aprilie 2018, prima lună completă după ce a apărut vestea despre scandalul Cambridge Analytica, acțiunile de pe Facebook, spre exemplu postările, au scăzut cu aproape 20%, potrivit companiei de analiză a afacerilor Mixpanel, scrie The Guardian.
Având această lună ca bază, acțiunile totale au scăzut cu mai mult de 10% în decurs de o lună, s-au redresat puțin peste vară și apoi au scăzut din nou în toamna și iarna anului 2018.
Declinul a coincis cu o serie de scandaluri privind datele, confidențialitatea și ura. În luna septembrie, compania a descoperit o încălcare care afectează conturile de 50 milioane de utilizatori.
Statisticile proprii ale Facebook arată creșteri la utilizatorii activi zilnici și lunari (DAU și MAU). În ultimul raport al câștigurilor trimestriale ale companiei, publicat în luna aprilie, se arată că Facebook a înregistrat o medie de 1,56 miliarde de DAU în martie, în creștere cu 8% în martie 2018, iar MAU au crescut de asemenea cu 8% pe an.
În această lună, firma de cercetare de piață, eMarketer, a raportat o scădere a utilizării Facebook în SUA, spunând că utilizatorul tipic din Facebook a petrecut 38 de minute pe zi pe site, în scădere de la 41 de minute în 2017.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News