Utilizarea Twitter în SUA a scăzut cu mai mult de o cincime de când Elon Musk a cumpărat platforma și a redenumit-o X.
Numărul de utilizatori zilnici ai rețelei de socializare în America a scăzut cu 23% din noiembrie 2022, imediat după ce Musk și-a finalizat preluarea. Toate celelalte rețele sociale importante au înregistrat o reducere în aceeași perioadă, dar niciuna cu o scădere a numărului de utilizatori apropiată de cea a lui X.
Cea mai apropiată a fost TikTok, care a scăzut cu mai puțin de 10%, în timp ce Facebook, Instagram și Snapchat au avut toate scăderi de utilizatori cu mai puțin de 5%, potrivit datelor, raportate inițial de NBC News.
La nivel global, X s-a descurcat ceva mai bine, scăzând cu 15% din numărul de utilizatori, ajungând la 174 de milioane de utilizatori activi zilnici ai aplicației, potrivit datelor Sensor Tower. Compania de analiză nu urmărește utilizatorii care vizitează rețeaua socială prin intermediul internetului (browser), nici pe cei care folosesc aplicațiile desktop, ci se bazează pe o serie de surse pentru a menține un panel precis de utilizatori pe care să îi eșantioneze.
Deși X nu a răspuns la o solicitare de comentarii, compania a respins implicit afirmațiile Sensor Tower într-o postare publică. Într-un mesaj nesemnat, aceasta a afirmat că "250 de milioane de persoane folosesc X în fiecare zi", cu 550 de milioane de vizitatori în fiecare lună, și că "timpul mediu zilnic petrecut pe platformă" și "minutele zilnice de utilizator activ" sunt ambele în creștere de la an la an.
Scăderea valorii companiei a fost reflectată în evaluările administratorului de fonduri Fidelity, unul dintre investitorii care au participat la cumpărarea de către Musk a companiei, care anterior era cotată la bursă.
Fondul de creștere blue chip al Fidelity, care deține participația, a marcat în mod continuu în jos valoarea pe care o atribuie companiei, atingând cel mai recent minimul de 71,5% de reducere a valorii din noiembrie 2022 până în noiembrie 2023.
Luni, un judecător din California a respins procesul intentat de Musk împotriva Center for Countering Digital Hate (Centrul pentru combaterea urii digitale), o organizație non-profit care a publicat rapoarte care descriu creșterea conținutului rasist, antisemit și extremist pe platformă de la achiziția lui Musk, conform The Guardian.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu