Transferul de proprietate de la fabrica Ford Craiova a fost finalizat, iar noua companie se numeşte Ford Otosan Craiova. Noii proprietari anunţă o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica din Oltenia.
Potrivit companiei, acordul prin care Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa preia proprietatea fabricii Ford din Craiova, a fost finalizat cu succes.
Anul acesta, reprezentanţii companiei au anunţat că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024.
De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism al companiei din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.
Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan a anunţat vineri o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.
După 24 de ani de producţie şi cinci generaţii ale maşinii, FORD a decis să nu mai producă modelul Focus.
Primul Ford Focus a fost lansat pe piață în 1998, ca înlocuitor al vechiului Escort. Trei ani mai târziu a primit un facelift, iar în 2004 a apărut a doua generație. Aceasta a fost vândută în Europa până în 2010 când a fost introdusă cea de-a treia iterație.
Acum, compania a anunţat că din 2025 producţia acestei maşini va fi oprită, iar uzina din Germania unde se producea va fi, cel mai probabil, vândută.
„Căutăm oportunități alternative pentru producția de mașini la Saarlouis, inclusiv vânzarea uzinei către alți producători. Nu avem în ciclul nostru de planificare un model suplimentar care să fie produs în această uzină”, a spus Stuart Rowley, şeful Ford Europe, care a adăugat că Focus nu va avea un înlocuitor direct și nici nu va primi o versiune complet electrică, conform Promotor.ro.
O statistică oficială arată că în acest an a crescut numărul maşinilor noi înmatriculate în România.
Conform datelor comunicate de către DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor), în luna mai 2022 au fost înmatriculate în România 12.125 autovehicule noi (autoturisme, vehicule comerciale de marfă şi persoane şi vehicule speciale), cu 19,0% mai multe decât în luna similară a lui 2021.
Dintre acestea, 10.198 au fost autoturisme, a căror creştere faţă de luna mai 2021 (când au fost înmatriculate 8.221 unităţi) este de 24,0%, mai arată statistica DRPCIV. Top-ul pe mărci este următorul: Dacia 2.991 unităţi, Toyota 962 unităţi, Ford 862 unităţi, Skoda 703 unităţi şi Hyundai cu 639 unităţi.
De la începutul anului până în prezent, autoturismele noi înregistrează o creştere de 32,9%. Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu cele 135.275 unităţi înmatriculate în 2022, înregistrează o scădere de 19,0% comparativ cu perioada similară din 2021.
În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi, statistica arată un volum de 1.927 unităţi în luna mai 2022, cu 2,2% mai mic faţă de mai 2021 şi un volum de 8.694 unităţi înregistrat în cele cinci luni ale anului 2022, în scădere cu 8,2% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pe de altă parte, vehiculele comerciale rulate înregistrează o scădere de 23,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Şi motocicletele, scuterele, ATV-urile noi au înregistrat în mai 2022 o creştere de 20,9% (665 unităţi), în comparaţie cu cele 550 unităţi înmatriculate în mai 2021. De asemenea, în primele cinci luni din acest an, a fost o creştere de 20,4% faţă de aceeaşi perioada a anului anterior, notează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu