Proiect realizat în cadrul programului de promovare a patrimoniului turistic: Destination: Bucharest, derulat de Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic.

EXCLUSIV  Vacanță la... dentist, în Capitala României

Stomatologii români, printre cei mai bine cotați, pe piața internațională Foto: "Romanian Medical Tourism Guide"
Stomatologii români, printre cei mai bine cotați, pe piața internațională Foto: "Romanian Medical Tourism Guide"

Bucureștiul este o atracție pentru foarte mulți europeni care au nevoie de lucrări dentare, pentru că aici se fac printre cele mai ieftine și mai bune lucrări din întreaga lume. Turismul medical este din ce în ce mai dezvoltat, de la un an la altul, iar cabinetele dentare din România sunt mai bine dotate decât în alte țări.

Turismul medical a-nceput să se dezvolte în România și mai ales în București, după anul 2005, iar astăzi, stomatologii români sunt printre cei mai bine cotați, pe piața internațională. Rezultatele bune ale specialiștilor, materialele de bună calitate, care sunt folosite la cabinetele din București și din restul țării, buna pregătire a meedicilor și prețurile cu până la 70% mai mici decât în țările din vestul Europei fac din stomatologie un atu foarte important care pune capitala României pe harta turismului medical mondial.

Turismul stomatologic merge foarte bine. Dent Estet, Dental City, 24/7 Dental și CityDent sunt cele mai importante și cele mai solicitate clinici din România, trei dintre ele desfășurându-și activitatea în Capitală. Cei mai mulți pacienți vin din vestul Europei, pentru că tratamentele stomatologice nu sunt decontate, în general, de companiile de asigurări, iar prețurile din România sunt cu 50-70% mai mici decât în țările unde puterea de cumpărare este mult mai mare decât în țara noastră. Foarte mulți străini aleg România și, în special, Bucureștiul, pentru intervenții stomatologice complicate, pentru că prețurile sunt foarte bune la noi, iar aparatura este de ultimă generație. Acest domeniu 100% privat s-a dezvoltat foarte bine în România, pentru că fiecare a investit în propria afacere, iar astăzi, aceste afaceri reprezintă un punct de atractivitate pentru turismul medical mondial.

Nu există riscul creșterii prețurilor

 

Din datele asociației reiese că anul acesta au venit la tratament stomatologic în România 12.300 de pacienți străini, după ce anul trecut au fost înregistrați 10.800, cei mai mulți fiind înregistrați la clinicile din București. Totul se face organizat, astfel încât pacienții străini să beneficieze de pachete turistice integrate și perioada de ședere în București să fie foarte bine organizată. „Atunci când planul de tratament depășește o anumită sumă, compania de turism parteneră a clinicii se ocupă de tot ce presupune transportul și cazarea. Datorită promovării, mulți pacienți contactează direct clinica, dar și prin asociație avem diverse parteneriate benefice pentru pacienți. Mai întâi se face un plan de tratament și se stabilește un cost estimativ. Cei mai mulți pacienți trimit și radiografia panoramică și, în funcție de planul de tratament se stabilește câte zile trebuie să stea în București”, explică Alexandru Constantin, președintele Ascoiației Române de Turism Medical, care include 136 de clinici și spitale private din România.

Creșteri anuale de 10 – 15 la sută  în ceea ce privește turismul medical Foto: "Romanian Medical Tourism Guide"

Țările din care vin cei mai mulți turiști pentru intervenții stomatologice sunt Germania, Franța, Italia, Spania și țările nordice. Din datele înregistrate de asociație, reiese că anual se înregistrează creșteri de circa 10-15%, în mod constant. „Turismul medical s-a lansat în anul 2005, iar noi am înființat asociația în anul 2011. Până acum, creșterile au fost constante și nu există riscul ca prețurile să explodeze în România prea curând, pentru că aceste clinici și spitale trăiesc în primul rând din încasările de la pacienții români. Prețurile sunt stabilite în funcție de puterea de cumpărare a majorității, astfel încât nu au cum să fie similare cu cele din Gemania sau din alte țări în care puterea de cumpărare este mult mai mare decât la noi”, mai explică Alexandru Constantin.

Organizare și promovare pe piața mondială

Fiecare clinică are colaborări, serviciile de cazare și transport sunt externalizate, iar dacă pacientul solicită extraservicii, acestea se pot oferi. Atractiv, în România, este prețul, dar și specialiștii, aparatura și materialele folosite. Cei mai mulți pacienți beneficiază, de cele mai multe ori, de condiții mai bune decât în țara de origine. „Ar ieși mult mai ieftin dacă ar merge în India sau în Bangladesh, dar România prezintă un avantaj pentru că este o țară comunitară, medicii sunt foarte buni profesioniști și sunt la curent cu absolut toate noutățile”, spune Alexandru Constantin.

Clinicile dentare și spitalele private sunt și foarte bine promovate, în ultimii ani, la nivel internațional.„Noi participăm la târguri și expoziții internaționale, organizăm infotripuri cu companii din străinătate care fac turism medical, avem un ghid în care sunt incluse toate clinicile și spitalele private ale asociației. Cele mai importante sunt târgurile și expozițiile din străinătate. Există pachete care se fac pe perioade determinate. De exemplu, un implant dentar care costă 650 de euro poate fi inclus într-un astfel de pachet promoțional, dar sunt greu de făcut aceste oferte, pentru că se descoperă și diverse alte probleme, în funcție de fiecare pacient”, mai explică președintele asociației.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Proiect realizat în cadrul programului de promovare a patrimoniului turistic: Destination: Bucharest, derulat de Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic.
Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel