Dan Zaharescu, director executiv ARPIM, a vorbit despre controversa privind apariția rapidă a vaccinului anti-COVID pe piață, dar și despre problema campaniilor de comunicare.
"Uniunea Europeană chiar a finanţat şi a sprijinit în mod semnificativ procesul de cercetare şi dezvoltare a acestor vaccinuri şi a îndrăznit să cumpere în avans cantităţi semnificative de vaccinuri care nu existau în momentul în care acele înţelegeri au fost parafate.
Paradoxul este că ezitările care au fost la început legate de aceste vaccinuri şi procesul de vaccinare, sunt acum înlocuite cu o dorinţă de vaccinare foarte mare, ceea ce a generat un lucru la care toţi ne aşteptam și anume această criză de livrări de vaccinuri.
Eram cu toţii conştienţi că beneficiem de o capacitate de fabricaţie limitată la nivelul producătorilor de vaccinuri. Vorbim, în acest moment, de o nevoie care se ridică la ordinul sutelor de milioane de doze, dacă nu chiar miliarde de doze, pentru a asigura punerea sub control a pandemiei.
Ori, din acest punct de vedere, observăm o solidaritate din partea companiilor farmaceutice, nu numai în procesul de cercetare şi dezvoltare, ci inclusiv în procesul de fabricaţie. Tocmai a fost anunţată o înţelegere între Pfizer şi Sanofi pentru a creşte capacitatea de producție şi a pune cantitățile necesare de vaccinuri pe piaţă", a spus Dan Zaharescu, în dezbaterea online "Vaccinarea, prezent și viitor”, organizată de trustul de presă DC Media Group.
"La nivelul producătorilor, este destul de dificil să promovezi produsele tale. Există o serie de reglementări. Campaniile nu pot fi conduse pe produs, cel puţin nu în UE. Ne putem doar alia mesajelor legate de importanța vaccinării, a procesului de vaccinare. Aici, rămâne la latitudinea medicilor sau a circuitelor logistice care să decidă cu ce vaccin ne vom vaccina.
Acum, există două vaccinuri care sunt autorizate în UE. Cel de-al doilea are nişte constrângeri vizavi de cantităţile disponibile. Numărăm orele până la momentul în care un al treilea vaccin va fi autorizat în UE.
Se generează şi o diversitate din acest punct de vedere, dar este important să existe o comunicare coerentă vizavi de vaccinuri. Noi ne-am oferit să sprijinim procesul de comunicare cu menţinerea neutralităţii vizavi de produsele care urmează să fie administrate în cadrul acestui proiect", a mai spus Dan Zaharescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News