Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a vorbit despre campaniile de promovare a vaccinării în rândul populației, în comparație cu promovarea produselor "minune", în exclusivitate pentru DC NEWS. De ce e reticentă lumea când e vorba de cumpărarea unui vaccin.
Secretatul de stat în Ministerul Sănătății, Andrei Baciu, a fost întrebat dacă va interveni Ministerul Sănătății pentru a promova vaccinarea în rândul populației, în contextul în care românul este reticent să dea 200 de lei pe un vaccin, care i-ar putea salva viața, dar dă bani pe produsele sau soluțiile "minune" care se promovează în masă la televizor, pe bază de aloe, extract de rechin sau altele.
"Bazaconii, nu au niciun studiu științific, nu le observă nicio EMA sau FDA, dar au voie să-ți facă reclamă. Campanii pentru vaccinare nu s-au prea făcut, ultima pe care mi-o amintesc e din 2009, când am avut acea situație pandemică... Adică dacă dai 200 de lei pe o zeamă cu miros de Aloe pe care o pui în salată, poți să dai 200 de lei și pe un vaccin", a subliniat Val Vâlcu.
"Aici vorbim de două dimensiuni separate. Până acum, politica de sănătate a ministrului Sănătății a fost aceea de a vaccina și de a ocroti sănătatea celor la risc. Acum, ideea e de a merge către o situație, către a dezvolta lucrurile, pentru ca vaccinarea să devină o situație la îndemână, inclusiv pentru persoanele care nu sunt în zona de risc. Aici vorbim de mai multe tipuri de bariere, de impedimente, care limitează accesul populației la vaccinare sau îl fac foarte dificil", a declarat Andrei Baciu, în exclusivitate pentru DC NEWS.
Vezi mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News