Semnal de alarmă din piața de retail. Se cere redeschiderea unor magazine non-food și ajutorul CE pentru acest domeniu, în condițiile în care pierderile sunt uriașe.
”Susținem pe deplin deciziile guvernelor naționale de a lua măsuri urgente pentru a proteja toți cetățenii Europei, pe cât posibil, de răspândirea COVID-19. Pe bună dreptate, până acum, accentul a fost să fie protejată sănătatea cetățenilor și să fie asigurat accesul la alimente și la alte bunuri esențiale zilnice. Dar trebuie să începem și să analizăm efectele economice ale pandemiei” a declarat Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, care a cerut retailul nealimentar (non-food) să fie adăugat pe lista UE a sectoarelor cele mai afectate.
Comunicatul Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), membru EuroCommerce, subliniază, într-un comunicat de presă următoarele:
”În anticiparea consecințelor economice ale pandemiei, Comisia Europeană a elaborat orientări utile și măsuri propuse - în comunicarea lor de săptămâna trecută (COM (2020) 112) privind răspunsul la COVID-19 - pentru a ajuta economia UE să depășească această perturbare substanțială. Cu toate acestea, comunicarea a fost redactată înainte ca un număr mare de state membre să impună restricții severe privind funcționare magazinelor care comercializează produse nealimentare și, prin urmare, nu a inclus această ramură în acele sectoare pe care le-a identificat ca fiind în pericol/afectate.
Magazinele care comercializează haine, mobilier, electronice, produse cosmetice sau multe alte articole pierd deja jumătate din cifra de afaceri zilnică. Dacă, așa cum este planificat sau implementat în unele țări, aceste magazine sunt obligate să se închidă complet, ne așteptăm la un val masiv de falimente și pierderi de locuri de muncă, dar și la dispariția unor magazine din centrele orașelor, din localitățile urbane și rurale.
„Comisia a identificat o serie de sectoare drept cele mai afectate de pandemie. Cu toate acestea, a elaborat această listă înainte ca un număr mare de țări să decidă să închidă complet alte magazine. Comercianții cu amănuntul care nu au produse alimentare, care se confruntă deja cu provocări majore din partea concurenței online, se confruntă acum cu o criză majoră. Multe, în special, dar nu numai, IMM-urile riscă să nu se mai deschidă niciodată. Numai în Germania, comercianții cu amănuntul care nu au produse alimentare înregistrează pierderi de peste 1 miliard de euro pe zi. Extrapolată în întreaga UE și în zilele de la impunerea restricțiilor naționale, pierderea este de multe miliarde de euro.
Prin urmare, cerem să fie incluși comercianții cu amănuntul nealimentar în orice inițiative UE și naționale care sprijină sectorul în această perioadă dificilă. Aceste măsuri de sprijin financiar, indiferent dacă sunt la nivelul UE sau la nivel național, sunt esențiale pentru menținerea unei economii UE sănătoase în timpul crizei și după.
Vezi și: RORETAIL face un nou apel după decizia Băneasa Shopping City: Să fie ÎNCHISE TOATE mall-urile
Solicităm, de asemenea, Comisiei și statelor membre să ia în considerare impactul implementării noilor legislații UE sau naționale care nu au legătură cu pandemia. Într-un moment în care toate resursele companiei trebuie să se concentreze pe abordarea epidemiei de coronavirus și să pună la dispoziție noi măsuri de urgență în fiecare zi, ar fi utilă o întârziere în aplicarea altor legislații noi.
Solicităm, de asemenea, guvernelor care au mandatat închiderea completă a unor tipuri de comercianți cu amănuntul nealimentari, precum cele care vând produse alimentare pentru animale de companie sau materiale de bricolaj, să ia în considerare deschiderea acestor magazine cu unele restricții. Pentru unele familii, astfel de magazine, și alți comercianți cu amănuntul non-alimentar vând și produse esențiale", a precizat Verschueren.
În cele din urmă, primim semnale că proprietari de spații comerciale solicită ca magazinele închise să respecte strict termenele de plată ale chiriilor, în timp ce alți proprietari par mai înțelegători față de chiriașii comercianți cu amănuntul. Solicităm ca industria proprietăților comerciale să suspende costurile de închiriere suportate de companiile de vânzare cu amănuntul ale căror magazine sunt obligate să rămână închise.
EuroCommerce reprezintă vocea a 6 milioane de societăți comerciale de vânzare cu amănuntul, cu ridicata și alte companii comerciale. Membrii EuroCommerce grupează forme asociative din 31 de state, constituindu-se într-o structură cu reprezentativitate la nivel european. La nivel național, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România este singura formă asociativă cu reprezentativitate membră EuroCommerce.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu