Dacă până acum ne-am bazat pe sondaje pentru a înțelege ce vor românii la alegerile prezidențiale, Mircea Badea ne aduce o variantă mult mai „genuină”: muzica pe care o ascultă românii.
Conform lui Mircea Badea, topurile de pe Spotify și YouTube sunt „infinit mai exacte” decât orice sondaj electoral, iar manelele lui Dani Mocanu, Tzancă Uraganu și Raihold sunt reflectarea perfectă a gusturilor naționale.
Mircea Badea nu s-a limitat doar la a enunța datele. A și demonstrat cu un videoclip în care Dani Mocanu... câștigă alegerile cu 69% din voturi, iar piesa „Vino să te f” adună milioane de vizualizări pe YouTube. Desigur, „Jenifer, buci de fier” al lui Raihold nu putea lipsi din mixul cultural al zilei.
„Acest demers sociologic este mult superior tuturor sondajelor. Ne uităm și pe YouTube, și pe Spotify și vedem realitatea. Vrem să înțelegem despre noi? Ne uităm acolo!”, a concluzionat Mircea Badea. El a venit astfel cu un nou standard în cercetarea opiniei publice.
Jurnalistul Val Vâlcu adaugă un strat de subtilitate în toată povestea cu milioanele de vizualizări: „E relevantă statistica Spotify, cu clipurile, dacă se ia în calcul numărul de unici, nu de afișări. Diferența e că la votat omul are un singur vot, la ascultat unii pricep mai greu, ascultă de mai multe ori până se prind la ce se referă f-ul.”
Cu alte cuvinte, la vot e clar: un vot, un om. Pe când la muzică… mai poți să dai replay la „Vino să te f” până înțelegi „mesajul”.
De exemplu, dacă un candidat a obținut două milioane de voturi anul trecut la prezidențiale, iar fiecare dintre alegători s-a uitat la clipul „Vino să te f” de șapte ori, atunci ar rezulta un total de 14 milioane de vizualizări pe YouTube pentru acest videoclip.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu