Jurnalistul Val Vâlcu a comentat pe seama proiectului de parteneriat între Sectorul 1, Ministerul Transporturilor şi CFR de a se băga bani în modernizarea Gării de Nord, oferind o soluţie alternativă mult mai convenabilă şi mai bună pentru oraş.
"Gara de Nord nu trebuie modernizată. Ea trebuie dezafectată. Să se oprească liniile de tren două staţii de metrou mai înainte şi să se elibereze locul ocupat de şine pentru amenajarea de parcuri şi alte obiective de interes atât de necesare într-un Bucureşti sufocat. E o suprafaţă mare de teren, o fâşie lungă de la intrarea în oraş şi până la Gara de Nord care fragmentează oraşul. De aceea avem două poduri - Grant şi Basarab - de parcă am trece Dunărea într-un oraş care are doar un râuşor, Dâmboviţa.
În ţările puternice, pe măsură ce s-a dezvoltat oraşul, au trecut infrastructura feroviară în subteran, precum reţeaua de metrou. Iar cum e clar că nu vom putea săpa un asemenea tunel în Bucureşti, având în vedere că lucrările la metroul din Drumul Taberei au durat foarte mulţi ani, logic ar fi să se mute gara într-un loc în care să poată fi realizată conexiunea cu o staţie de metrou. Nu e nevoie nici de cine ştie ce investiţie, nu trimiţi rachete pe Lună, nu construieşti o linie subterană de tren, ci pur şi simplu opreşti trenul cu 2-3 kilometri şi construieşti peroane, o sală de aşteptare.
În acest fel se poate face, pe această suprafaţă uriaşă ocupată acum, de şine, un parc întrerupt din când în când de străzi. Şi aşa e foarte aglomerat pe cele două poduri. De asemenea, sediul gării poate fi transformat în muzeu, în spaţii culturale.
Acest proiect e evitat cu obstinaţie. Dintre toţi ecologiştii şi toţi cei care se plâng că oraşul e sufocat... unul nu am auzit să susţină acest proiect", susţine Val Vâlcu.
Consiliul Local Sector 1 va dezbate în şedinţa de joi un proiect de hotărâre privind cooperarea autorităţii locale cu Ministerul Transporturilor, CFR şi Municipalitate pentru amenajarea zonei pietonale din faţa Gării de Nord şi alte investiţii în această zonă administrativă.
"Se solicită acordul Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru cooperarea Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Municipiul Bucureşti în vederea finanţării şi realizării în comun a unor proiecte de investiţii ce vizează promovarea mobilităţii urbane şi creşterea gradului de conectivitate pe raza administrativă a Sectorului 1", prevede proiectul de hotărâre.
Conform modelului de protocol de colaborare din proiect, părţile vor coopera pentru: reabilitare Pasaj superior km 6+645 Bucureşti-Roşiori, străpungere strada Nordului cu strada Elena Văcărescu, străpungere strada Parcului cu strada Băiculeşti, prelungire strada Drumul Nisipoasa - Pod Pipera, străpungere Drumul Săbăreni - Centura Bucureşti, Nod Chitila - Închidere inel median, dezvoltarea unui coridor de mobilitate ciclistică de-a lungul liniilor de cale ferată care traversează Sectorul 1, amenajarea zonei pietonale din faţa Complexului Feroviar Gara de Nord.
Părţile convin ca în zece zile de la semnarea protocolului să constituie un grup de lucru alcătuit din reprezentanţi desemnaţi de semnatari.
Printre obligaţiile Ministerului Transporturilor şi CFR se numără identificarea cadrului legal aplicabil implementării obiectivelor de investiţii şi înştiinţarea membrilor grupului de lucru cu privire la avizele/acordurile ce trebuie obţinute în acest sens. Municipalitatea are printre atribuţii asigurarea de consultanţă specializată în domeniul său de activitate. Autorităţii locale din Sectorul 1 îi revin obligaţii printre care şi identificarea şi/sau asigurarea surselor de finanţare pentru obiectivele de investiţii.
Protocolul propus are o durată de 3 ani, ce poate fi prelungită, transmite Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu