ANAF va prelua toate atribuţiile Autorităţii Naţionale a Vămilor (ANV) şi Gărzii Financiare, care vor fi desfiinţate şi transformate în structuri sau departamente fără personalitate juridică în cadrul ANAF coordoate de câte un vicepreşedinte, reorganizare care va presupune reduceri de personal.
Astfel, ANAF va prelua activitatea aparatului central al ANV, birourilor vamale de frontieră şi de interior, precum şi activitatea Comisariatului General al Gărzii Financiare, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă. Referitor la personalul care va forma noua structură, proiectul precizează doar că acesta se va încadra în limita numărului de posturi aprobate pentru aparatul propriu al ANAF, fără să menţioneze numărul angajaţilor care vor fi disponibilizaţi. "Încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale personalului se va face cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare", se arată în proiect, conform Mediafax.
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, instituţii cu personalitate juridică organizate în subordinea ANAF şi a Ministerului Finanţelor Publice, vor fi reorganizate ca unităţi subordonate denumite direcţii de administrare fiscală judeţene şi a municipiului Bucureşti. Acestea vor prelua activitatea direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi a direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiunile vamale din cadrul ANV, cu excepţia birourilor vamale de frontieră şi de interior. În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, vor fi înfiinţate 8 direcţii de administrare fiscală regionale, care vor avea rolul de structuri teritoriale ale ANAF în subordinea Ministerului Finanţelor.
În urma restructurării, personalul va purta în timpul serviciului uniformă, însemne distinctive, ecusoane şi, după caz, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapărare, protecţie şi comunicare, care vor fi atribuite gratuit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News