Vânzare mașini second hand: Cea mai importantă perioadă de vânzare

Ultima lună de iarnă şi prima lună de primăvară sunt perioadele în care românii preferă să-şi vândă autoturismele rulate, cele mai multe modele fiind din gama coupe, arată rezultatele unei cercetări realizată de o platformă online destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second hand. 

Potrivit documentului, publicat marţi, lunile februarie şi martie sunt cele în care românii scot la vânzare cele mai multe autoturisme rulate, la polul opus aflându-se luna decembrie, cu cel mai mic număr de anunţuri. 

De asemenea, studiul evidenţiază că numărul de anunţuri online cu maşini scoase la vânzare creşte în primele trei luni ale anului, atingând un apogeu în martie, după care ofertele noi scad încet până în vară. În perioada mai - august, ofertele noi afişate de către vânzători se situează la un nivel constant, dar cu aproximativ 25% mai scăzut decât în martie. 

'În perioada toamnei, ofertele noi încep să se înmulţească, startul fiind dat în luna septembrie, iar vârful fiind înregistrat în octombrie. Comparativ, în decembrie numărul ofertelor scade la cel mai mic nivel din întregul an. Dacă cele mai multe oferte de maşini sunt afişate pe Autovit.ro în lunile de primăvară şi toamnă, interesul pentru cumpărare este ridicat mai ales în luna octombrie. Cea mai abruptă scădere a interacţiunii între vânzători şi cumpărători are loc în iunie, revitalizându-se ulterior. Nici în decembrie, cumpărătorii nu prea sunt interesaţi de ofertele existente pe piaţă, aceasta fiind luna în care atât oferta, cât şi cererea sunt la un nivel scăzut', notează sursa citată. 

Modelele coupe, cele mai bine vândute

În ceea ce priveşte tipul de autovehicule vândute, studiul arată că modelele coupe sunt scoase la vânzare în special în februarie şi martie, iar interesul cumpărătorilor rămâne la un nivel crescut până în mai. 

Totodată, în cazul modelelor SUV cele mai multe oferte sunt afişate toamna, în octombrie şi noiembrie, iar interesul de cumpărare este în perioada august - octombrie. 

Studiul Autovit.ro a fost efectuat pe un total de peste 180.000 de anunţuri afişate în intervalul ianuarie - decembrie 2016, respectiv peste două milioane de interacţiuni înregistrate pe platformă între vânzători şi cumpărători. 

Aparţinând grupului global Naspers, Autovit.ro integrează anunţuri din următoarele categorii: autoturisme second hand şi noi, camioane şi utilitare, motociclete, utilaje de construcţii şi maşini agricole, piese second hand.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel