Vânzările de mașini au scăzut în Germania cu 35%.
Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producţia, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, conform Agerpres.
"Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori", susţin sursele.
În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.
În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie.
Recent, Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%, din cauza dificultăţilor de producţie cauzate de deficitul de semiconductori.
Anul acesta, pe piaţa germană ar urma să fie vândute 3,15 milioane de vehicule, a previzionat VDA, care a cerut autorităţilor să majoreze investiţiile în puncte de reîncărcare pentru maşinile electrice.
În 2020, au fost înmatriculate 2,92 milioane de autoturisme noi în Germania, un declin de 19% comparativ cu 2019, iar producţia de autovehicule a coborât la 3,5 milioane unităţi, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, conform datelor VDA.
Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.
Astfel, conducerea companiei ar fi informat deja angajaţii care sunt motivele pentru care s-a luat această decizie.
”Standardul de emisie extrem de strict Euro 7 a accelerat dramatic procesul de transformare către electromobilitate”, se menționează în scrisoare. ”Astfel, nu avem nevoie doar de mai multe mașini electrice, ci trebuie să ne luăm la revedere de la unele produse cu motor cu ardere internă mai repede decât era planificat. Prin urmare, am decis să investim în mod constant în viitor și să ne luăm rămas bun de la modelele de motoare cu ardere internă, cum ar fi Skoda Fabia Combi”, transmite conducerea, conform Promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News