Vânzările de mașini electrice au crescut în pandemie

Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com

Deși piața automobilelor a fost afectată grav pe timpul pandemiei, interesul cumpărătorilor a crescut pentru mașinile electrice. 

Una din nouă maşini noi vândute pe piaţa europeană anul trecut a fost un vehicul electric sau hibrid plug-in, livrările de automobile cu emisii scăzute au crescut în pofida pandemiei COVID-19, care a afectat semnificativ evoluţia pieţei auto, se arată într-un raport publicat marţi de Agenţia Europeană de Mediu (AEM), transmite Reuters, scrie Agerpres. 

Tendinţa ascendentă a vânzărilor de vehicule electrice a dus la un declin de 12% al emisiilor medii de dioxid de carbon (CO2) ale maşinilor noi vândute în 2020 în Europa, comparativ cu 2019, o modificare substanţială după ce în precedenţii trei ani s-a înregistrat o creştere a emisiilor.

Cel mai semnificativ declin



A fost cel mai semnificativ declin anual al emisiilor începând din 2010, când UE a introdus standardele privind pentru emisiile de COD ale maşinilor.

Din cele 11,6 milioane de maşini noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia şi Marea Britanie anul trecut, 11% erau complet electrice sau vehicule electrice hibride plug-in, conform datelor provizorii. Ponderea acestor vehicule în vânzările de maşini noi s-a triplat, de la 3,5% în 2019.

Ce au făcut Franța și Germania



Vânzările au crescut după ce ţări ca Franţa şi Germania au inclus anul trecut subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice în planurile lor de redresare în urma pandemiei.

Deşi vânzările totale de maşini noi au scăzut în 2020, pe piaţa europeană livrările de vehicule electrice sau hibride plug-in au urcat la peste un milion de unităţi.

Grupul de lobby Transport & Environment susţine că datele publicate marţi demonstrează că obiectivele privind emisiile funcţionează, dar a cerut Bruxelles-ului să propună standarde care să ducă la interzicerea vânzărilor de maşini noi pe benzină şi motorină până în 2035. 

Trei din zece români vor să cumpere o maşină electrică

Trei din zece utilizatori (29%) ai unei platforme online dedicată achiziţiilor auto îşi doresc să cumpere o maşină electrică sau hibrid prin Programul Rabla Plus, dar în aceeaşi proporţie se găsesc şi cei care vor să îşi achiziţioneze un autovehicul cu motorizare diesel, prin programul Rabla Clasic.

Conform datelor centralizate de Autovit.ro, Rabla Clasic rămâne programul preferat al utilizatorilor platformei şi în 2021. Astfel, trei sferturi dintre participanţii la un sondaj au răspuns că şi-ar cumpăra o maşină nouă cu motor pe combustie şi cu o subvenţie de 7.500 de lei, de la stat.

De asemenea, 36% dintre cei chestionaţi au susţinut că preferă maşinile cu motorizări pe benzină, în timp ce motorizarea diesel se află pe următorul loc, cu 30% dintre preferinţele românilor.

În acelaşi timp, 29% dintre respondenţi au declarat că preferă să-şi cumpere maşini electrice sau hibrid prin Programul Rabla Plus, pondere apropiată de cea a persoanelor care aleg maşinile diesel.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel