Vânzările de produse cosmetice se bucură de un succes reînnoit de la relaxarea reglementărilor sanitare și revenirea contactului social.
Vânzările de rujuri și fond de ten în special au crescut cu 20-50% de la recenta relaxare a măsurilor de sănătate, relatează Brussels Time.
„Rujul și fondul de ten au revenit. Au înregistrat o creștere de 50% în primele trei luni ale anului față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Tanguy De Ripainsel, directorul magazinelor 110 Di din Belgia și Luxemburg.
„Și acest lucru se accelerează în mod clar de la ridicarea purtării obligatorii a măștilor.”
Aprilie (noul nume al celor 87 de magazine Belgian Planet Parfum) a remarcat și ea tendința.
„De la sfârșitul măștilor obligatorii, vânzările de ruj și fond de ten au crescut cu 20%”, a declarat Cyril de Montesquieu, managerul companiei pentru Belgia, Luxemburg și Franța.
Un alt jucător important din sector, Ici Paris XL, a declarat că înregistrează și „o tendință pozitivă plăcută în vânzările de machiaj” din același motiv, mai ales când vine vorba de produse ascunse sau stricate de purtarea măștilor.
Dar, în timp ce industria cosmetică salută creșterea vânzărilor, pandemia a schimbat tendințele de frumusețe într-un mod care face puțin probabil ca sectorul să înregistreze o revenire completă.
„În cei doi ani de criză de sănătate, machiajul a avut de suferit, vânzările scăzând cu 60% până la 70% pentru anumite referințe față de perioada pre-covid”, a spus Cyril de Montesquieu.
„Și chiar dacă vedem că cifrele noastre decolează din nou, nu credem că le vom putea recupera pe cele din 2018-2019.”
Economiștii spun că boom-ul comerțului electronic a venit și a dispărut și că operatorii străini – în special cei olandezi – au preluat o parte a pieței belgiene cu prețurile lor agresive. Această tendință, care exista înainte de pandemie, a devenit doar mai pronunțată.
„În acești doi ani de criză de sănătate, mulți oameni și-au reexaminat relația cu frumusețea și consumul de produse cosmetice”, a spus Tanguy De Ripainsel.
„Sunt în proces de reconstruire a practicilor lor, mai ales că inflația le pune bugetul sub presiune. Depinde de noi să ne ascultăm clienții, să le surprindem cerințele și să răspundem cu o ofertă relevantă.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu