Creștere semnificativă pe segmentul de electrocasnice. Tabletele au înregistrat o creștere de peste 176% în timpul pandemiei de COVID-19
Retailerii electro-IT au înregistrat cea mai mare creștere procentuală pe segmentul de electrocasnice care au adus un plus de confort sau au contribuit la petrecerea mai relaxantă a timpului liber și la electrocasnicele care au facilitat munca de acasă sau școala online.
„După cele aproximativ două luni de recul, observația cea mai importantă din piață a fost aceea că locuința a urcat mult pe lista de priorități a clienților și că, pe cale de consecință, aparatele electronice și electrocasnice de calitate au devenit și ele prioritare”, spune Dragoș Sîrbu, CEO al unei companii de vânzări.
Vânzările pentru aparatele de tuns au crescut cu peste 75%, acestea fiind urmate de întreaga categorie de aparate de preparare hrană care a înregistrat o creștere de 30%. Categoria aparatelor de cafea a crescut și ea cu 40% pe fondul închiderii restaurantelor și a cafenelelor, produsul vedetă fiind espressorul automat, care a avut o creștere de 46%.
Creșteri record au înregistrat și electrocasnicele pentru curățenia casei, în special cele mai sofisticate. Produsele anului 2020 sunt aspiratoarele robot, care au adăugat încă 100 mil. lei în vânzări față de anul 2019 și au avut o creștere de 198%. Aspiratoarele de tip HandStick au înregistrat și ele creșteri de 88% față de 2019.
„În 2019 spuneam despre categoria electrocasnicelor mici ca a trecut de bariera de produse sofisticate și s-a integrat în categoria produselor de strictă necesitate. Iată că anul 2020 ne-a confirmat acest lucru încă o dată, cu atât mai mult cu cât pandemia ne-a forțat să ne transformăm casele în propriile cafenele, restaurante sau birouri, iar toate aceste transformări au necesitat achiziția de produse premium, care ne-au ajutat să trecem mai ușor peste dorința constantă de a reveni la activitățile noastre normale”, adaugă oficialul companiei.
În categoria IT&C, creșterea a fost de 70%. Aceasta s-a datorat trecerii la telemuncă și la școala online. Astfel, tabletele au înregistrat o creștere de peste 176%, laptop-urile de 67%, urmate de PC-uri cu 48%. Totodată, accesoriile și produsele complementare IT, precum imprimante, mouse, tastaturi sau camere web au avut creșteri de peste 70%.
Piața de televizoare a scăzut ca număr de unități, dar s-a observat o creștere a vânzărilor pe tehnologii avansate. Astfel, QLED/ OLED au înregistrat o creștere de peste 33%, iar televizoarele cu diagonale mari de peste 65” au crescut cu 42%, precizează BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News