Vânzările PSA, afectate de declinul de pe pieţele auto emergente

Grupul auto francez PSA a raportat o scădere cu 12,8% a vânzărilor în primul semestru din 2019, pe fondul reducerii cererii pe pieţele emergente pentru brandurile sale Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall, transmite Reuters.

Alegeri prezidentiale 2024

În primele şase luni din acest an, vânzările au coborât la 1,9 milioane de vehicule, de la 2,18 milioane de unităţi în perioada similară din 2018, a anunţat luni PSA. În Europa, cea mai mare piaţă a PSA, livrările au urcat cu 0,3%, stimulate de succesul Opel.

"În pofida declinului înregistrat pe pieţele auto globale în primul semestru din 2019, echipele noastre comerciale au reuşit să majoreze cotele de piaţă în unele ţări, în special în Europa şi Africa", a afirmat directorul general Carlos Tavares.

Cea mai semnificativă scădere a vânzărilor PSA, de 60,6%, s-a înregistrat în China, unde grupul are două societăţi mixte cu producătorii auto Dongfeng şi Changan. Şi în America de Sud livrările au înregistrat un declin de 29,3%, în timp ce în Orientul Mijlociu şi Africa acesta a fost de 68,4%.

Luni dimineaţa, acţiunile PSA au urcat cu 1,2%, la 22,29 euro, la Bursa de la Paris.

Vânzările PSA au fost afectate de decizia grupului de a renunţa la operaţiunile din Iran, după ce preşedintele Donald Trump a anunţat retragerea Statelor Unite din acordul nuclear cu acest stat şi reintroducerea sancţiunilor.

În 2018, profitul operaţional al grupului auto francez a crescut cu 43%, la nivelul record de 5,69 miliarde de euro, în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19%, la 74,03 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat la 7,7%.

Performanţa financiară "demonstrează capacitatea grupului nostru de a înregistra o creştere profitabilă solidă", a afirmat recent directorul general Carlos Tavares. Acesta a adăugat că grupul vrea să-şi reducă dependenţa de Europa şi până în 2021 va lansa brandul Citroen în India, iar Opel va reveni pe piaţa din Rusia.

În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabilă până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel