Varianta feminină a lui Elon Musk, Raquel Urtasun, a strâns 83,5 mil. dolari pentru noua sa companie

Foto: Twitter
Foto: Twitter

O fostă angajată a departamentului de tehnologii avansate Uber și-a creat propria companie.

Conform The Verge, noua firmă canadiană Waabi se va concentra pe proiectarea mașinilor autonome, iar fondatoarea, Raquel Urtasun, a reușit să strângă fonduri de 83,5 milioane dolari. Tânăra expertă în computere a condus anterior filiala din Toronto, Canada, a Uber Advanced Technology Group. Astfel, Waabi este unul dintre puținele start up-uri pentru mașini autonome cu lider femeie de la nivel mondial.

Oferta inițială record pentru Waabi a fost condusă de Khosla Ventures, iar alți participanți au fost chiar angajatorul anterior al femeii, Uber, dar și Aurora, start up-ul de mașini autonome care a reușit să cumpere Uber Advanced Technology Group anul trecut. Și 8VC, Radical Ventures, Omers Ventures, BDC, Geoffrey Hinton, Fei-Fei Li, Pieter Abbeel, Sanja Fidler au mai fost investitori, printre multe alte companii și persoane.

Mașinile autonome sunt cel mai fierbite subiec tehnologic-auto al momentului

Zeci de companii din întreaga lume se luptă acum pe primul loc într-un domeniu deocamdată încă incomod. Se încearcă rezolvarea celei mai complicate probleme a transportului: cum să facem ca mașinile și camioanele să se conducă singure, în mod sigur, fiabil și eficient.

Waabi se va concentra momentan pe autonomizarea camioanelor, utilizând software-ul propriu al companiei pentru a da autonomie vehiculelor pe rute comerciale de livrare. Datorită abordării inovatoare a simulărilor și învățării autonomizate, Waabi transmite că va putea să comercializeze tehnologia deținută mai rapid și mult mai ieftin decât multe alte firme care încearcă acest lucru în ziua de astăzi.

De ce va fi Waabi mai bună decât competitorii

Urtasun a spus că expertiza sa din domeniul inteligenței artificiale în care activează de mai bine de două decenii îi oferă companiei nou-înființate un avantaj distinct. „Am văzut ce funcționează și ce nu funcționează pentru AI și tehnologiile comerciale”, a transmis ea.

Sunt două motive pentru care Waabi se concentrează deocamdată pe camioane și nu neapărat taxiuri robotice sau vehicule de livrare pe distanță scurtă.  În primul rând, există o lipsă „incredibilă” de șoferi de TIR, cel puțin în America de Nord, iar Urtasun a spus că acest lucru poate fi rectificat odată ce camioanele vor fi automatizate. Al doilea motiv este faptul că autostrăzile, șoselele pe care își petrec camioanele cea mai mare proporție de timp, sunt mult mai „simple” decât străzile complexe ale orașelor, iar mașinile autonome se pot descurca astfel mai bine la navigare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel