Primarii şi secretarii primăriilor de pe raza judeţului Vaslui au fost instruiţi, vineri, cu privire la sarcinile pe care le au în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedinţia României din acest an.
Reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului şi ai Autorităţii Electorale Permanente au prezentat atribuţiile primarilor şi ale secretarilor pe întreaga durată a procesului electoral, se arată într-un comunicat de presă al Instituţiei Prefectului.
"Până la 1 octombrie, primarii vor trimite propunerile de informaticieni. De asemenea, le-am precizat primarilor că este şi responsabilitatea lor ca procesul de vot să se desfăşoare corespunzător şi le-am transmis să ia toate măsurile necesare, asigurând un număr suficient de cabine de vot, urne de vot şi alte materiale de acest gen conform atribuţiilor care le-au fost oferite prin lege. Totodată, i-am rugat să fie atenţi la toate aspectele precizate de legislaţie, de la modul în care se realizează afişajul electoral, până la toate procedurile legate de încheierea procesului electoral şi readucerea secţiilor de vot la starea anterioară pentru continuarea în cele mai bune condiţii a activităţii în spaţiul respectiv", a declarat prefectul Eduard Popica, citat în comunicatul menţionat.
De asemenea, au fost aduse la cunoştinţa şi procedurile care trebuie urmate în cazul în care niciunul dintre candidaţi nu va întruni majoritatea de voturi din partea alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente, fiind necesară, în acest caz, organizarea celui de-al doilea tur de scrutin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News