Reţeaua socială Facebook, care a ajuns la câteva sute de milioane de utilizatori în întreaga lume, a ajuns un etalon pentru companiile online a căror valoare a explodat, depăşind astfel giganţi IT precum HP, care are zeci de mii de angajaţi şi venituri mult mai mari, scrie Wall Street Journal.
Facebook valora 15 miliarde de dolari în octombrie 2007 - când Microsoft a făcut o investiţie în companie şi aproximativ 84 de miliarde de dolari în prezent, luând în calcul tranzacţiile cu acţiuni de pe pieţele private de titluri. De asemenea, unii analişti estimează însă că Facebook ar putea valora în cazul unei listări pe bursă în 2012 peste 100 de miliarde de dolari. În acest context, WSJ a întrebat mai mulţi analişti şi manageri de ce ar valora însă Facebook 100 de miliarde de dolari acum şi în ce măsură ar mai avea loc de creştere reţeaua socială în viitor.
Facebook ar putea avea în 2015 o valoare de piaţă de 140 de miliarde de dolari, estimează Geoff Young, 52 de ani, şeful Redpoint Ventures, un fond de investiţii specializat în start-up-uri din online.
"Facebook are potenţialul de a valora atât de mult şi poate chiar mai mult decât Google din cauza numărului mare de utilizatori la nivel global şi a potenţialului de creştere virală pe care îl are", spune Young. Punând în balanţă creşterea estimată a pieţei de publicitate online şi cota de piaţă a Facebook, Young estimează, spre exemplu, că reţeaua socială ar putea avea în 2015 venituri de 7 mld. dolari doar din afişarea de bannere publicitare pentru clienţii din Statele Unite. Reprezentantul fondului crede că în 2015 Facebook ar putea avea venituri de 19 mld. $. Cu o marjă de profit de 40% înaintea taxelor şi un multiplu de 25 aplicat câştigurilor, ar rezulta o valoare de puţin sub 140 mld. dolari.
Citeşte mai mute despre creşterea veniturilor Facebook pe www.zf.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu