Pe rafturile marilor hypermerketuri se regăsesc sute de produse şi implicit zeci de oferte. Ingeniozitatea marilor magazine apare însă în momentul în care îşi imprimă cu marca proprie produsele normale, distribuite de aceeaşi furnizori. Aceste produse sunt în general cu 15-20% mai ieftine decât cele din aceeaşi categorie, dar care nu poartă marca proprie a magazinului.
Marcă proprie, preţ mai mic. Ca şi calitatea
Majoritatea produselor comercializate sub marca proprie nu fac parte din categoria celor de calitatea I. Acestea sunt produse mai puţin comercializate, pe care aceştia doresc să le vândă rapid prin această strategie de marketing. Astfel de strategii putem regăsi la marile magazine cum ar fi România sunt Cora, Mega Image sau Carrefour.
Designul produselor marcă proprie creează iluzia calităţii
Sigla aplicată anumnitor categorii de porduse, creează în general cumpărătorilor impresia că acestea sunt recomandate exclusiv de hypermarket. Aceasta este însă doar o strategie de marketing prin care se încearcă trecerea unui transfer de putere de la brandul companiei către produsul comercializat.
Contractele cu retaileri asigură exclusivitatea pentru anumite produse
Marile magazine îşi construiesc strategia de marketing până în cele mai mici amănunte. Astfel, ei încheie contracte de exclusivitate cu retailerii, iar anumite produse se regăsesc doar într-un singur loc. Această strategie se bazează pe atragerea clienţilor care vin să cumpere un produs specific. Strategia este doar să aduci clienţii în magazine, pentru că apoi majoritatea vor mai cumpăra şi alte produse, pe lângă cel specific după care au venit.
Producătorul de bază este camuflat
Marca de bază a produselor este camuflată tot printr-o strategie de marketing. Brandul magazinului este aşezet într-un loc cât mai vizibil şi este scris cu caractere mari. Se creează astfel de multe ori impresia că respectivul produs este fabricat de hypermarket.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News