Vezi ce companie de asigurări e acuzată că nu acoperă daunele RCA

tamponari
tamponari

Ziarul Financiar scrie că două  asociaţii auto, respectiv ASSAI şi ACODAREN, susţin că şoferii păgubiţi de clienţi RCA ai Astra Asigurări, primesc de la companie o sumă care reprezintă între 25 şi 40% din costurile reparaţiei autovehiculului avariat.

"În urmă cu câteva luni, Astra Asigurări a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virată în contul sau ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă (. ..) care reprezintă între 25 - 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat prin SMS că a fost despăgubit", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

Ce reprezintă RCA

Asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate în urma unui accident auto produs din vina conducătorului auto asigurat primesc despăgubiri pentru daunele materiale şi/sau vătămările corporale suferite.

 Scopul poliţei este ca persoanele păgubite să primească obligatoriu despăgubiri pentru daunele suferite, independent de situaţia materială a celui care a produs paguba.

 După trimiterea SMS-ului, Astra închide dosarul de daună, fără a avea un document agreat şi semnat de clientul păgubit prin care acesta să-şi fi exprimat acordul cu suma primită, potrivit sursei citate.

 "Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care să accepte reparaţia maşinii sale în baza poliţei RCA, deoarece clientul figurează ca despăgubit şi cu dosarul de daună închis", se spune în comunicatul ASSAI.

Cum pot acționa păgubiții de polițe RCA

 Conflictul este generat de plata forţată, prin virarea în cont fără acordul păgubitului, a unor sume de bani considerate de către Astra drept despăgubire acceptată. Aceste sume, calculate netransparent, după o regulă ştiută doar de inspectorii Astra, nu permit clienţilor efectuarea reparaţiilor în condiţii de calitate şi siguranţă", a declarat pentru zf.ro preşedintele ACODAREN, Marius Ghiban.

 Conform Ordinul CSA 14/2011, păgubitul depune o cerere de despăgubire iar asigurătorul trebuie să formuleze o ofertă de depăgubire justificată.

 "Acestă ofertă trebuie acceptată de către păgubit. Dacă păgubitul consideră nejustă oferta asigurătorului, acesta are dreptul de a o refuza şi poate reclama la autoritatea de reglementare suma oferită ca despagubire, solicitând recalcularea acesteia. Aceste drept este puţin cunoscut, ceea permite unor asigurători să acţioneze la limita legii, în defavoarea celor care, fără vină, devin păgubiţi", se arată în comunicatul ACODAREN, în care se mai spune că Astra a înregistrat în 2012 un număr de 4.123 de reclamaţii referitoare la dosarele de daună pe RCA.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel