Victor Ciutacu consideră exagerate concedierile doar pentru postări pe Facebook, însă este de părere că fiecare post de televiziune poate să-și facă regulile sale.
UPDATE: Victor Ciutacu a declarat pentru DC News că nu ia partea DIGI 24 în scandalul concedierilor.
"Îmi pare rău, nu iau partea nimănui. Ca s-o pot face (și n-aș avea nici o sfială), ar trebui să fiu în posesia contractelor proaspăt reziliate, a regulilor interne din Digi 24 și, în general, a tuturor informațiilor relevante în context legal. Dar nu le am...
Am opinat (și o s-o fac oricând) că respectarea regulilor, dacă ele există, e o chestie de bun simț. Și că nu te poți dedubla: neutru la muncă, partizan pe facebook. Și că ține de organizarea internă cât de vii și de meraforici au voie să fie, în timpul contractului, angajații pe facebook. Și, nu în ultimul rând, că, dacă ai nemulțumiri la locul de muncă, pleci, nu aștepți să fii dat afară cu scandal și să scuipi în farfuria de unde ai mâncat", a spus Victor Ciutacu.
------
"Facebook e un spațiu public. Există o hotărâre judecătorească definitivă care consfințește acest lucru. Așadar, orice postare, a oricui, poate fi folosită în orice instanță de judecată. Ca om extrem de liber în discurs și cu multe răbufniri, mi se par exagerate concedierile DOAR pentru postări pe facebook, dar fiecare post de televiziune (inclusiv "marile case" internaționale care ni se dau mereu exemplu) are propriile lui reguli.
Cât timp lucrezi pentru o societate comercială, te supui rigorilor interne. Dacă nu-ți convine, nu semnezi sau, dacă ai apucat s-o faci și ai aflat după, te retragi în limitele legii și ale contractului. Contractele de drepturi de autor, v-o spune unul care s-a judecat cu ANAF ani de zile pe tema asta, pot înceta, legal, imediat, la dorința oricărei părți semnatare. Cel care-și cesionează drepturile de autor nu mai produce material, iar cel care le cumpără nu mai are ce plăti.
Dacă e-n sens invers, plătitorul anunță că nu mai are nevoie de material de la cesionar, iar acesta nu mai are pentru cine să producă. Ceea ce se întâmplă zilele astea în legătură cu iureșul de la Digi (post a cărui politică editorială nu mă încântă) e victimizare politică proastă și/sau tăvăleală autovictimizantă de marketing propriu, cu scopul găsirii unor noi locuri sub soare pentru proaspeții eroi populari de Facebook", a scris Victor Ciutacu pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu