Victor Ponta, TVA redus la produse BIO. Cum explică premierul reducerea TVA de la 24% la 9% pentru produsele BIO

Premierul Victor Ponta a explicat, vineri, de ce Guvernul va scădea TVA pentru produsele bio, de la 24% la 9%.

Premierul a afirmat că produsele bio reprezintă unul dintre puținele branduri de țară ale României, iar costurile pentru promovare sunt foarte reduse.

"A fost o discuție un pic populistă, strict politică, legat de o inițiativă și o promisiune pe care am făcut-o mai demult, nu doar eu, au făcut-o cred toți oamenii politici, și anume acela de a sprijini un sector foarte mic, al produselor organice, bio, care are un impact nesemnificativ, ca să o spun foarte direct. Dacă reducem TVA la produsele bio un an de zile pierdem 15 milioane de lei. E o sumă mică pentru buget, 15 milioane de lei. Dacă reduci la carne, pierzi de vreo 20 de ori pe atât, și atunci trebuie să pregătești acest lucru. 

Citește și: Daciana Sârbu, prima reacție la posibilitatea de TVA redus la produse bio

Aceste produse (n.r. - bio), în primul rând sunt produse de români, care însă nu prea rezistă la competiția europeană și reprezintă un brand de țară. Dacă poți cu cheltuieli foarte mici să sprijini un brand de țară - România are puține branduri de țară cu care să fie cunoscută - o s-o facem. Îmi pare rău că totul s-a transformat într-un atac, că vreau eu, că mănânc produse bio", a explicat Victor Ponta, într-un interviu acordat obiectiv.info, moment în care jurnalistul Marius Nițu a intervenit:

"Soția dvs este cunoscută ca o promotoare a alimentației sănătoase ...".

"Problema numărul unu este următoarea: este legată de faptul că producătorii români de produse bio, din păcate, nu rezistă competiției pe plan european și foarte multe dintre afacerile lor, care altfel s-au dezvoltat, încep să fie cumpărate de companii din străinătate. Și o să găsiți peste tot în Europa miere produsă în România - miere organică sau fructe sau gemuri din România - pe care spune 'ambalat în Austria, ambalat în Germania'. Și producătorul român ia 10%, cel care ambalează și desface ia 90%. Repet, e un brand de țară, e o picătură în ceea ce înseamnă industria alimentară și nu ne costă, ne costă foarte puțin. Dacă am face reclamă în toate revistele internaționale, cred că ne-ar costa tot atât, vreo 3 milioane de euro", a continuat primul-ministru.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel