Pandemia a închis cinematografele, dar pare că are şi câţiva câştigători în domeniul filmului.
Netflix şi Apple TV se luptă pentru drepturile de difuzare ale ultimului film din seria James Bond, "No Time To Die", a cărui premieră în cinematografe a fost amânată de răspândirea coronavirusului. Oferta pare să fie una URIAŞĂ, de peste 600 de milioane de dolari. Iar compania MGM, care a produs filmul, pare dispusă să vândă, deşi iniţial a refuzat. Asta pentru că e clar că pierderile sunt masive. Aşa că de acum am putea să nu mai vorbim de victorii la box-office, ci mai degrabă de victorii ale platformelor de streaming.
Netflix, HBO Go, Apple TV, Amazon Prime, Disney Plus, sunt doar câteva dintre platformele la care sute de milioane de oameni din întreaga lume plătesc lunar abonamente. Şi, de la începutul pandemiei, multe astfel de platforme au început să cumpere filme care ar fi trebuit să aibă premiera în cinematografe. Rezultatul? Audienţe record, clienţi nenumăraţi. Şi, mai important de atât, producătorii nu au ieşit pe minus.
Întrebarea care rămâne de pus acum este dacă oamenii ar plăti în plus să vadă de acasă, de pe canapeaua proprie, filmele pe care până acum le puteau vedea rapid doar la cinema. Ştim cu toţii că pe platforme, filmele apar de regulă la câteva luni bune după premieră, după ce cei mai mulţi le-au văzut fie în cinema, fie piratate de pe site-uri obscure, la calitate îndoielnică. Dar pandemia deschide o nouă portiţă, cea a platformelor de streaming online.
Şi drumul care poate fi deschis de "James Bond - No Time to Die" ar putea rămâne deschis pentru totdeauna. Pentru că lumea cinematografiei trebuie să meargă mai departe, indiferent dacă sălile se vor mai redeschide sau nu. În plus, cine poate contesta confortul canapelei şi liniştea propriului cămin, în contextul în care televizoarele devin din ce în ce mai mari şi cu o calitate a imaginii din ce în ce mai ridicată?
*acest articol reprezintă o opinie
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News