Îngheţarea preţurilor la carburanţi nu a fost discutată în coaliţia de guvernare, anunţă Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
Subiectul îngheţării preţului la carburanţi nu a fost discutat în coaliţia de guvernare, a declarat, marţi, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu, într-o conferinţă de presă.
"Nu am discutat (în coaliţia de guvernare - n. r.) de o îngheţare a preţului la carburanţi. De altfel, au existat discuţii în permanenţă în coaliţie despre măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a ajuta populaţia să treacă de această perioadă complicată. De mai multe ori, Florin Cîţu a anunţat măsurile pe care noi le susţinem - mă refer la reducerea TVA, reducerea contribuţiilor, astfel încât să laşi populaţiei mai mulţi bani, pentru că altfel e complicat să vii cu o măsură pentru fiecare produs în parte care se scumpeşte. Toate produsele se scumpesc în perioada asta şi nu ştiu cum am putea face pentru ca pentru fiecare produs de care au nevoie românii să venim şi să impunem noi preţul. Aşa ceva e imposibil", a afirmat Dan Vîlceanu, citat de Agerpres.
Expertul în economie, Mircea Coșea, a afirmat că măsura anunțată de către coaliția de guvernare cu privire la reducerea accizei la combustibil ”sună bine, dar în practică s-ar putea să nu ajute deloc”.
”În practica economică, și sunt studii făcute în lume, de mult timp, scăderea accizei la un produs, în cazul de față la combustibil, nu înseamnă automat scăderea prețului la pompă și nici imediat. Există o seamă de elemente care trebuie puse cap la cap pentru a avea această concordanță între scăderea accizei și scăderea prețului, ori deocamdată noi nu o avem”, a declarat prof. Mircea Coșea, la B1TV.
”Ar trebui să existe un mecanism, în cazul nostru Consiliul Concurenței, care să fi pregătit de mult această situație, însă Consiliul Concurenței este cunoscut pentru lentoarea cu care lucrează, nu ne putem baza pe asta. (...) Este o măsură (n.r. starea de urgență) pe care o impui în anumite situații, problema este dacă ea are un rezultat. Ori acest rezultat nu poate să vină, pentru că nu există niciun sistem de a-l obliga pe cel de la pompă să reducă costul prin reducerea accizei. Vă spun și de ce. pentru că acest combustibil pe care noi îl luăm este în funcție de prețul internațional, care crește extraordinar, iar în orice moment distribuitorul se poate apăra spunând că chiar dacă reduce acciza și scoate din cost jumătate din acciză, prețul la pompă tot mare este, pentru că costul de achiziție rămâne mare, asta este pe de o parte. Pe de altă parte, există o înțelegere între distribuitori ca să mențină prețul”, a mai spus profesorul Mircea Coșea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu