Printr-un proiect legislativ, Poliţia Română intenţionează să limiteze folosirea maşinilor înmatriculate în Bulgaria pe teritoriul României la cel mult 90 de zile pe an. După expirarea acestei perioade, şoferii vor fi nevoiţi să-şi înmatriculeze maşinile în România.
Potrivit estimărilor Poliţiei Rutiere, în prezent, 18.791 de autoturisme sunt înmatriculate în Bulgaria, şoferii români preferând această opţiune din cauza taxei de poluare extrem de ridicată în România.
"Norma de restricţionare a înmatriculării maşinilor în alte ţări exista deja în legislaţia rutieră, numai că eficacitatea textului actual este minimă datorită integrării României în comunitatea europeană. Până la integrarea în UE, România avea graniţele închise, iar maşinile puteau fi verificate la graniţă.
Textul actual prevede aceeaşi interdicţie, numai că se raportează la un termen de 90 de zile de la data intrării autovehiculului în România. Întrând în comunitatea europeană, nu mai avem supraveghere la graniţe şi nici control pentru fiecare vehicul. Pe cale de consecinţă, s-a dorit modificarea normei existente, astfel încât să fie adaptată condiţiilor sociale prezente", a explicat pentru realitatea.net, Florin Catană, subcomisar Poliţia Rutieră.
Restricţia nu se referă numai la maşinile înmatriculate Bulgaria, ci la toate maşinile deţinute cetăţenii români şi îmnatriculate în alte state europene. "Maşinile înmatriculate de români în alte state nu pot fi folosite în România mai mult de 90 de zile, cu excepţia cazului în care şoferul este proprietarul maşinii şi are, de exemplu, rezidenţa în Franţa. Nu li se interzic acelor persoane să circule în România cu maşina înmatriculată în locul unde stă în Franţa", a explicat Florin Catană.
Potrivit unor surse din poliţie, schimbarea ar fi dorită şi din cauza faptului că autoturismele cu numere bulgăreşti sunt foarte greu de identificat în cazul în care sunt implicate în accidente rutiere, fiind dificil de verificat asigurarea maşinii respective.
"Această măsură ne ajută să avem şi un control asupra legalităţii documentelor, un control asupra autovehiculului în sine, dacă îndeplineşte condiţiile tehnice", a conchis Florin Catană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News