Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat pentru DC NEWS care sunt situaţiile în care viteza de 50 km/h, cea legală din localităţi, este una prea mică, dar şi când aceasta este periculos de mare.
"Este viteza stabilită de legiuitor, o viteză care este considerată a fi relativ sigură pentru o medie de situaţii. Când este vizibilitate bună, aderenţă bună, etc, ca să poată stăpâni maşina şi un începător şi un profesionist, şi un tânăr şi un bătrân. Şi atunci s-a ales această viteză arbitrar.
50 la oră este, uneori, o viteză mult prea mică. Adică, dacă mergi pe o şosea cu 4 benzi, când nu este multă circulaţie pe stradă, şi eşti în localitate, normal că 50 la oră este prea încet. De asta sunt zone unde s-a trecut la 70 la oră. Dar, 50 km/h poate fi şi o viteză mult, mult prea mare. Vorbim de condiţii de aderenţă scăzută, vizibilitate scăzute, aglomeraţie, polei, orice fel de factor care limitează vizibilitatea sau aderenţa. De aceea, 50 km/h este doar o viteză arbitrar aleasă.
Tot ce este peste 50 km/h în localitate înseamnă un risc asumat, un spaţiu mai mare de frânare, un timp de reacţie mărit, în care parcurgi o distanţă mai mare", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"La 100 km/h, până apeşi pe frână, mai parcurgi 40 m. La 200 la oră, parcurgi 80 m. Din momentul în care apeşi frâna, considerând că ai condiţii perfecte, adică vreme bună, aderenţă ideală, depinde ce maşină ai. Dacă ai o maşină ca un Lamborghini, cu frână ceramică, da, spaţiul de frânare va fi mai mic. Dar dacă ai o maşină normală, spaţiul de frânare va fi mult mai mare", a mai spus specialistul.
"Când vorbim de cursuri de conducere defensivă, toată lumea spune că Titi Aur vorbeşte despre asta, pentru că trăieşte din povestea asta. Eu recunosc, sunt subiectiv, dar nu înseamnă că nu spun adevărul .
Copiii noştri sunt needucaţi, toţi copiii. Le băgăm formule în cap, îi obligăm să înveţe tot felul de lucruri, dar nu sunt lucruri care sunt cu adevărat necesare în viaţa de zi cu zi. Dar nu îi învăţăm reguli de circulaţie, cum să treacă strada, pentru că nu avem timp în programă pentru asta. Când Poliţia Rutieră, ISU, se duc să încerce să îi înveţe câte ceva pe copii, asta li se spune, că nu e timp, că e programa încărcată. Asta înseamnă că un copil care trece strada cu părintele sau cu bunicul printre maşini aşa va înţelege că trebuie să treacă strada. Că nu îi spune nimeni că trebuie să treacă pe la trecerea de pietoni, când e verde şi când nu trece nicio maşină.
Şi nu îi spune nimeni copilului că cel de la volan ar putea fi beat, ar putea fi drogat, s-ar putea să nu îi ţină frâna, s-ar putea să fi scăpat ceva atunci. Şi că nu e suficient să fie pe trecerea de pietoni, pe culoarea verde!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"Asta ar însemna să fie educat fiecare copil, iar cei care merg la şcoala de şoferi să ceară să fie învăţaţi să conducă. Pentru că acum, cei care se duc la şcoala de şoferi spun că vor să ia permisul de conducere. Este altceva. Ca să iei permisul, te învaţă să pleci de pe loc, să semnalizezi şi să opreşti roata la STOP. Nu te învaţă regula celor 2 secunde, regula fermoarului, nu te învaţă să stai la volan, nu te învaţă nimic din conducerea defensivă, nimic din ce face maşina, din ce înseamna ABS, ESP, controlul tracţiunii", a mai explicat specialistul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News