Titi Aur a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre strategia pe care ar trebui să o aibă România în vederea scăderii numărului de accidente rutiere și a diminuării poluării.
Din considerentul reducerii poluării mediului înconjurător, dar și din motive de siguranță, anumite țări europene își doresc o reducere a vitezei legale pe anumite segmente de drum. Chiar și celebrul Sebastian Vettel este de părere că viteza este unul din principalii factori care duc la poluarea mediului înconjurător dar și la producerea de accidente mortale.
Într-un interviu acordat publicației Auto Motor und Sport, pilotul F1 al echipei Aston Martin a recunoscut că o autostradă cu viteză limitată ar fi una mai sigură, ca să nu mai vorbim că ar avea un impact mai scăzut asupra mediului.
”Nu este vorba de sentimente personale. Trebuie să te uiți la imaginea de ansamblu. O limită de viteză ar economisi aproape două milioane de tone de emisii de CO2”, a declarat Vettel presei germane. ”Există accidente în Germania care se întâmplă doar pentru că nu avem o limită de viteză”, a mai spus acesta potrivit ProMotor.
Redacția DC News l-a contactat pe Titi Aur, în scopul înțelegerii mai concrete a locului în care se află România și a măsurilor care ar trebui întreprinse în țara noastră din punct de vedere al siguranței rutiere:
„În lumea civilizată se întâmplă lucruri și se iau în calcul măsuri atât din punct de vedere al accidentelor, al reducerii numărului de victime, cât și din punct de vedere al poluării. În fiecare țară civilizată există o strategie, un plan pe termen mediu și lung. Ce măsuri trebuie luate ca să scadă numărul de victime și poluarea.
Din păcate, pentru autoritățile din România această problemă nu există. Nimeni, până la nivelul cel mai înalt nivel, nu are o problemă cu numărul de morți, de răniți și mai ales cu poluarea. Din când în când apar anumite inițiative făcute fie de Poliția Rutieră, fie de la diferiți parlamentari, dar totul se întâmplă sporadic și fără a urmări o anumită direcție. Unele sunt greșite, ca de exemplu punerea radarelor cât mai vizibil, în mașini de Poliție marcate și cu girofarul aprins, ca să vadă șoferii unde e radarul, iar în rest să mergem ca nebunii pe unde putem... .
Nu avem o strategie națională clară. Ea teoretic există, la Ministerul Transporturilor, însă nu interesează pe nimeni. În țările în care se iau aceste măsuri, numărul de accidente va fi mai redus, iar poluarea, de asemenea, va scădea“, precizează Titi Aur.
„Suntem pe locul 1 în Europa la morți/răniți pe șosea. Până când autoritățile nu vor accepta asta și nu vor face ceva, efectul va fi că suntem țara cu cei mai mulți decedați pe șosele. Referitor la poluare, nimeni nu mai pune problema, deja e o chestie de finețe.
În alte țări, guvernele au luat măsuri pentru a limita aceste probleme. Franța, Suedia și Germania au anumite strategii și fac anumite corecții pentru a se ajunge la cele 2 deziderate. România consumă 3,3 miliarde de euro pe an ca urmare a victimelor accidentelor de circulație. Dacă s-ar reduce numai cu 30%, ar fi o economie de 800-900 de milioane de euro anual, iar cu acei bani se pot face foarte multe lucruri, însă nu se dorește. Plătim și strângem morții de pe șosele“, a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu