Adrian Vlaicu, șef al Oficiului Marketing şi Comunicare Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA, a făcut declarații în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS și DC NEWS TV.
Citește și: Bilet UNIC la tren, anunță Roșeanu. Schimbări majore pe calea ferată
"Eu aș spune că trebuie să crească numărul de călători ai CFR. Ar trebui să scoatem cuvântul "ar putea", trebuie să folosim "trebuie" și pentru asta trebuie să facem ceea ce trebuie să facem astfel încât să creștem competitivitatea transportului feroviar de călători în ansamblu și în special al celor de călători.
Discutăm despre această problemă... am o statistică din anul 2000 până în prezent și pot să vă spun că din 2000 până în 2020, traficul de călători a fost diminuat la 30% aproape. Ceea ce este fantastic de mult!
Din acest punct cred eu că ar trebui să însemne punctul de referință de la care trebuie să creștem, să revenim acolo unde a fost, să oferim societății servicii de transport fiabile, sigure și în concordanță cu așteptările sociale.
Tocmai de aceea veți vedea în viitorul plan niște surprize plăcute și lucruri pe care încercăm să le oferim. Toate acestea au la bază dezvoltarea și finalizarea unor lucrări de dezvoltare feroviare. Mă refer aici la magistrala 800, pe care se poate circula deja cu 160 km/h și putem să introducem trafic cadențat care să folosească viteza asta sporită pentru România.
Nu numai aici sunt lucrurile care încep să se miște în direcția bună, în direcția pe care o dorește călătorul. Discutăm aici și de integrarea sistemelor de vânzare a biletelor, și de modernizarea sistemului de vânzare al biletelor, deci comunicare directă și facilă cu călătorul.
Discutăm și de partea de confort și siguranță”, a declarat Adrian Vlaicu, șef al Oficiului Marketing şi Comunicare Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA, în exclusivitate pentru DC NEWS și DC NEWS TV, în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?".
"Știm foarte bine că de peste 30 de ani, infrastructura feroviară și structura feroviară, în ansamblul ei, a trecut printr-o subfinanțare cronică care desigur că acum se și vede. Practic, se văd rezultatele acestei lipse de finanțare perpetue din ultimii 30 de ani.
Aș putea să vă dau doar un simplu indicator. În anii de dinainte de Revoluție, se făceau între 600-800 de km de reparație capitală asupra structurii căii pe an. Din nefericire, după Revoluție, aceste valori au scăzut foarte tare, chiar au fost doi ani consecutivi, în 2008 și 2009, în care n-am putut să realizăm niciun kilometru de reparație capitală a suprastructurii căii. Atunci, sigur că personalul din ramura de întreținere și reparație a căii a fost obligat să instituie măsuri de natură restrictivă asupra parametrilor de circulație și asta se vede asupra vitezei de deplasare a trenurilor", a declarat Ioan Pintea, director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Vezi mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News