Contactați de DC News, reprezentanții PRO TV au transmis un punct de vedere după reclamația buzoianului Alfred Vasilescu care a avut o reacție dură.
Publicitate
Buzoianul se referea la Bogdan Ioan - "Michael Jackson" de România - concurentul care a câștigat marele premiu Vocea României și un cec de 100.000 de euro, pe locul doi fiind Dora Gaitanovici.
"Sloganul competiției, promisiunea de brand a Pro TV -ului a fost „Doar vocea contează!". Nu i-a obligat nimeni să îl formuleze așa pentru a atrage audiență, garantând astfel corectitudinea jurizării după acest criteriu și nu după oricare altele! În acest context, am putea da liniștiți trustul în judecată, pentru publicitate mincinoasă (conform Legii 150 din 2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă).
La Art. 3, al. b), legea prevede că prin publicitate înșelătoare se înțelege: „publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele cărora i se adresează ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului înșelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent".
Mai mult, la Art. 6 se precizează că publicitatea comparativă e legală doar dacă se îndeplinesc cumulativ anumite condiții, cum ar fi: f) „nu profită în mod neloial de reputatia unei mărci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente" (n.a. - Michael Jackson) și mai ales aliniatul g): „nu prezintă bunuri sau servicii ca imitații ori reproduceri ale bunurilor sau serviciilor purtând o marcă ori o denumire comercială protejată."
Sesizarea poate fi adresată Ministerul Economiei si Finanțelor sau, după caz, Consiliului Național al Audiovizualului. Mai mult, aceste instituții ale statului se pot și autosesiza pe asemenea spețe! De asemenea, cred că PRO TV poate fi atacat în instanță civilă, pentru că, prin publicitate mincinoasă a determinat publicul să voteze prin SMS, contra cost (1,19 Euro/SMS, TVA inclus) cauzându-i astfel prejudicii materiale directe. Eu unul mă simt înșelat și doresc să îmi recuperez banii pentru toate cele 10 SMS-uri pe care le-am dat la finală. Vă sfătuiesc pe toți să procedați la fel. CNA poate fi sesizat și el, de fiecare dintre voi. Nici Telekom nu poate sta liniștit, pentru că nu a prezentat public un raport al numărului de SMS-uri trimise la nivel național, pentru Vocea României. Să vedem cu toții cât de curat e show-bizz-ul românesc! Și cât de departe se poate merge cu ipocrizia!", a fost mesajul lui Alfred Vasilescu”, PRO TV a transmis pentru DC News:
”În fiecare an, desemnarea câștigătorului Vocea României se face de către public, prin vot, nu de către o jurizare din partea PRO TV sau din partea antrenorilor emisiunii, rezultatul preferințelor telespectatorilor fiind cel comunicat la finalul emisiunii.
În ceea ce priveste Regulamentul televotingului, acesta a fost în permanență afișat pe site-ul emisiunii, fiind accesibil tuturor telespectatorilor care au dorit să-și sustina concurenții preferați. Aceste regulament este disponibil aici: d1.a4w.ro/microsite/vocearomaniei2018/pdf/regulament-televoting-vocea-2018.pdf”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu