Volkswagen amână construcţia fabricii de baterii pentru maşini electrice în Europa de Est

Fotografie de la Pixabay, Pexels
Fotografie de la Pixabay, Pexels

Grupul german Volkswagen a amânat cu câteva luni decizia privind locul în care va fi amplasată fabrica din Europa de Est unde ar urma să fie produse baterii pentru vehicule electrice din 2027, informează Radio Prague.

Într-o declaraţie pentru agenţia cehă de presă CTK, Pavel Jína, purtătorul de cuvânt al Skoda (subsidiară a Volkswagen), a explicat că nu este nevoie de o decizie rapidă în contextul actualei crize din energie. Skoda este cel mai mare exportator din Republica Cehă.

Iniţial, Volkswagen urma să anunţe decizia privind locul unde va fi construită fabrica vineri, 16 decembrie.

Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Una din uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est, iar Ungaria, Polonia, Slovacia şi Cehia concurează pentru această unitate. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Thomas Schaefer, directorul general al brandului Volkswagen, avertiza luna trecută că investiţiile în proiectele industriale din Germania şi UE, cum ar fi fabricile de celule de baterii pentru vehiculele electrice, vor fi nefezabile dacă autorităţile din regiune nu reuşesc să ţină sub control preţul ridicat al energiei pe termen lung.

"Dacă nu reuşim să gestionăm, rapid şi fiabil, o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii", a scris Thomas Schaefer într-un mesaj pe LinkedIn, conform Agerpres. 

Coșmar pe piața second hand. Una din cinci mașini din România, cu kilometrajul dat înapoi. Jumătate din ele au fost lovite

Una din cinci maşini rulate din România au kilometrajul modificat, iar mai bine de jumătate dintre acestea au fost avariate, reiese dintr-o analiză întocmită de o platformă care furnizează rapoarte despre istoricul auto.

Astfel, conform raportului "Indexul de Transparenţă a pieţei auto", realizat de carVertical, România ocupă locul 20 din cele 23 de ţări în topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. "Una din cinci maşini rulate are kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ştearsă de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km). Aceasta înseamnă că un cumpărător nu doar că poate plăti în exces pentru un vehicul, dar pe baza înregistrărilor false poate avea probleme şi cu planificarea reviziilor", se menţionează în document.

De asemenea, mai mult de două treimi din parcul auto de maşini rulate sunt din import (67,19%), iar peste jumătate dintre autovehicule sunt avariate (57,03%). Majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă au o medie scăzută a valorii daunelor şi România nu face excepţie, ocupând locul 4 în clasament cu 2.938 de euro.

Pe de altă parte, România se prezintă ceva mai bine la vârsta parcului auto second-hand, cu o vechime de 9,19 ani, şi se clasează pe locul 9 din 23 în clasamentul pieţelor auto europene analizate.

Potrivit sursei citate, cea mai puţin transparentă piaţă a maşinilor second-hand se află în Letonia, cu un scor al indicelui de transparenţă de minus 142,7 puncte şi unde aproximativ un sfert (23,6% %) dintre autovehicule au kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie este de aproape 47.500 km. Clasamentul continuă cu Ucraina (-141,9 puncte), Lituania (-108,4 puncte) şi România (-100,8 puncte).

"Cumpărarea unei maşini second-hand din Letonia, Lituania, Ucraina sau România este riscantă, având în vedere că sunt pieţe cu cele mai mari importuri auto. Aici se află cele mai multe autovehicule fraudate prin derularea odometrului sau ascunderea daunelor. O pondere considerabil mai mare a importurilor de maşini second-hand este unul dintre motivele-cheie pentru care ţările din Est sunt mult mai afectate de fraudă. Importurile cresc în mod direct procentajul de maşini cu kilometrajul dat înapoi, iar urmărirea unor astfel de infracţiuni necesită mult efort, în special atunci când vine vorba despre tranzacţii internaţionale", susţine Matas Buzelis, şef de Comunicare la carVertical.

Datele carVertical relevă faptul că piaţa maşinilor second-hand din Vestul Europei se bucură de mai multă transparenţă decât cea din Europa de Est.

În acest context, pe primul loc se află Marea Britanie, cu cel mai mare indice al transparenţei, de 126 de puncte, urmată de Germania - cu un scor de 96,8, Italia (90,8) şi Franţa (79,9).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel