Află în articol care este fabrica pe care Volkswagern vrea să pună lacătul!
Volkswagen AG şi cel mai îndelungat partener al său din China doresc să închidă o fabrică din statul asiatic, unde sunt produse maşinile VW Passat şi Skoda, şi posibil mai multe. Acesta ar fi de fapt un răspuns la încetinirea cererii pentru maşini cu motoare pe combustie.
Societatea mixtă înfiinţată în urmă cu patru decenii de grupul german şi SAIC Motor Corp pregăteşte închiderea uzinei de la Nanjing în 2025, au spus pentru Bloomberg surse care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
Capacitatea de producţie la această unitate este de 360.000 vehicule pe an. La baza din Shanghai, SAIC Volkswagen Automobile a oprit în urmă cu doi ani producţia la una din fabricile inaugurate la mijlocul anilor '1980. La o a doua unitate a fost redusă producţia şi de asemenea ar putea fi închisă, susţin sursele.
Partenerii fac o revizuire a strategiei mărcii Skoda a VW, în urma declinului vânzărilor, ceea ce arată dificultăţile cu care se confruntă producătorul ceh în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
De câteva luni a fost oprită producţia la fabrica din Ningbo, unde sunt fabricate câteva modele Skoda, iar unitatea ar putea fi închisă, conform surselor. "Toate fabricile SAIC Volkswagen operează normal, în funcţie de cerinţele pieţei şi de previziunile noastre", a informat VW China ca răspuns la întrebările Bloomberg.
Anul trecut, producţia la cele 39 de uzine VW din China a rămas cu mai mult de un sfert sub nivelul de vârf de dinaintea pandemiei. Ponderea câştigurilor operaţionale de pe urma societăţilor mixte din China a scăzut cu 20% în 2023, la 2,62 miliarde de euro. La finalul lui 2023, VW avea peste 90.000 în statul asiatic, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu