Volkswagen schimbă strategia: Ţinta nu este creşterea vânzărilor

Sursa: Pexels
Sursa: Pexels

Grupul auto Volkswagen a anunţat o schimbare de strategie şi anunţă că ţinta nu este creşterea vânzărilor. 

Volkswagen va elimina din producţie zeci de modele de motoare cu ardere până la sfârşitul deceniului şi va vinde mai puţine maşini middle range pentru a se concentra pe producerea de vehicule premium, scrie Financial Times.

"Ţinta cheie nu este creşterea numărului de modele vândute”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar, într-o schimbare de direcţie faţă de poziţia foştilor directori VW. "Suntem [concentraţi] mai degrabă pe calitate, decât pe volum şi cota de piaţă”. VW îşi va reduce în Europa gama de maşini pe benzină şi motorină cu 60% în următorii opt ani.

În ultimele decenii, compania a vrut să vândă cât mai mult

Noua strategie a VW reprezintă un semn al schimbărilor profunde în sectorul auto mai larg, compania încercând timp de decenii să mărească profiturile prin vânzarea mai multor maşini în fiecare an, cu costul reducerilor semnificative ale preţurilor.

Fostul director executiv al VW, Martin Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului emisiilor diesel, şi-a propus să învingă Toyota şi General Motors în cursa vânzărilor la nivel mondial până în 2018. În căutarea dominaţiei globale, grupul din Wolfsburg şi-a păstrat o prezenţă mare pe pieţele neprofitabile din America de Nord şi de Sud, inundând regiunea cu noi modele, chiar dacă a suferit pierderi masive.

Cu toate acestea, o lipsă gravă de cipuri cauzată de pandemia de coronavirus i-a forţat pe producătorii de automobile să reducă producţia în 2021, în faţa cererii în creştere. Acest lucru a permis mărcilor precum Mercedes şi BMW să crească preţurile şi să obţină profituri record anul trecut, în ciuda faptului că au vândut mult mai puţine vehicule.

Strategia, deja câştigătoare în Germania

O strategie similară a catapultat VW în fruntea tabelului câştigurilor în indicele Dax din Germania, înregistrând profituri înainte de impozitare de peste 20 de miliarde de euro. Compania a acordat prioritate vehiculelor mai scumpe produse de mărcile sale Audi şi Porsche, care reprezintă cea mai mare parte a profiturilor grupului.

Directorii tuturor celor trei producători de automobile au fost dornici să sublinieze că această practică va persista chiar şi după ce blocajele lanţului de aprovizionare se vor diminua. „Aş dori să subliniez cu adevărat că nu conducem o strategie care pune cantitatea înaintea calităţii”, a declarat Oliver Zipse, directorul executiv al BMW, anul trecut.

"Avem o bază de costuri fixe [semnificativ] mai scăzută, aşa că suntem mai puţin dependenţi de volum şi mai puţin dependenţi de creştere”, a declarat Antlitz, subliniind faptul că VW a reuşit să reducă costurile fixe de 41 de miliarde de euro în 2019, cu 10% înainte de termen, investind în dezvoltarea de software şi noi unităţi.

Chiar şi cele 52 de miliarde de euro ale VW investite în vehiculele electrice – cel mai mare pachet de investiţii de acest gen – nu ar adăuga un volum inutil de vehicule, a adăugat Antlitz. „Dorim să restructurăm fabrică cu fabrică”, a spus el, referindu-se la fabricile din Zwickau şi Emden, unde liniile de producţie a motoarelor cu ardere au fost transformate pentru a construi maşini electrice, în timp ce muncitorii au fost recalificaţi, scrie Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel