Volkswagen a cerut joi (13 aprilie) ca implementarea noilor standarde UE de emisii să fie împinsă cel puțin până în toamna lui 2026, cu puțin peste un an mai târziu decât era planificat, cu scopul ca toate mașinile noi să îndeplinească standardele până în toamna anului 2027.
Producătorul auto ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordându-le producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreg noua flotă, a spus Volkswagen într-un document de poziție, scrie Euractiv.
Țările și parlamentarii Uniunii Europene vor negocia în acest an propunerile ”Euro 7” privind limitele mai stricte pentru emisiile auto și pentru camioanele și autobuzele grele, inclusiv oxidul de azot și monoxidul de carbon.
Producătorii de mașini europeni luptă împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare și imposibil de implementat cu viteza la care se așteaptă Comisia Europeană.
Cu toate acestea, Comisia susține că măsurile sunt necesare cât mai curând posibil pentru a reduce emisiile nocive în timp ce mașinile cu motor cu combustie rămân pe drum.
Așteptând ca noile norme să fie implementate din iulie 2025, ar duce la o oprire a producției pentru multe modele pe parcursul mai multor luni în Europa, a declarat joi Volkswagen în documentul său de poziție.
Alte aspecte ale regulamentului, cum ar fi limitările privind particulele mici de la frânare și uzura anvelopelor, ar trebui amânate, a spus Volkswagen, fără a furniza o dată.
”Sunt necesari câțiva ani de timp”, se arată în declarație, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News